Schteek för det är valborg

:)
slappedag i skolan

riktigt megaskönt!

igår var jag i stan o köpte ny klänning:) .den ska jag ha på bröllopet o sånt också:)

skola som gick super. prov,in till stan till doktorn, o mamma rabbla upp hur många från hennes jobb som bodde där. x)

musik sen spela piano eller keybord me andra ord.

Imorgon är det maj månad. helt sjukt vad tiden går FORT! snart 1 år sen jag träffade adina för första gången. 






VAD GÖR FOLKET IMORGON ? :)                                                                   /J






GRATTIS:)

GRATTIS säger vi till ROBIN BENGTSSON som blir 19 år & JOHANNA som blir 16 år :)

/J

26/4-09

ja igår var man då på lisas konfirmation & sånt.
sophie satt o snacka i 5 h i stäck o jessica var ju inte heller mycket sämre x)
lovisa simon jag & lisa satt mest o lyssnade. Dom snackade om ALLT x)
haha
sen lämnade vi jessica på busshållplatsen & gissa om vi hade MÅNGA blickar på oss x) haha alla kolla ,men de va ju inte sååå konstigt egentligen.. 5 tjejer i finkläder + högklackat & en kille med sig x) ( sophies lillebrosha:) )
haha
sen spelade vi kort också..  & skitkul va de :)


i morse vaknade jag & jag ville seriöst sova hela dagen. Helt slut är jag. fattar inte riktigt hur jag ska klara av allt dehär enda fram till JUNI. helt GALET va mycket man ska göra.
nästa helg äre ju oliwias konfirmation :) ska försöka hitta nån ny klänning o sånt innan dess.
ska titta me mamma på onsdag eftersom jag ska klippa mig :) vill ha bort de lilla slitna nu innan de går upp igen som sist. & skor har jag ju som är bra faktistk (Y) ska se om jag hitta nån ''jacka'' också till:)

skola imorn som suger x) haha men på tisdag skulle vi på nått gymnasiesaksgrejj inne i stan. ska bli skönt o slippa skolan under den tiden & på fredag är vi lediga juu :)
nej ska nog börja avrunda nu x)
/J

HELG:)

nej nu ska jag faktiskt skärpa mig med mitt bloggande:) haha
eller försöka iaf!

Igår så hade vi nationellt prov som gick sådär om jag ska säga min mening. 
Ska nog egentligen inte säga nånting alls om det .
Sen lyssnade vi på pelle för ingen orkade skriva. (Y) . Sen hade vi liksom bara långrast & slöjd så det var inte så
mycket att göra igår & de va megabra faktiskt för vi har så himla mkt annrs x)
Vi drog till centan när jag kom hem typ & köpte present till lisa eftersom hon konfirmerar sig på lördag.
& själv löste jag mina klädproblem iaf inför lisas konfirmation vilket va bra (Y)

Idag så hoppade jag först ner till slöjden för att jobba med min klänning. Ska bara göra 2 saker till med den nu sen är den klar (Y) Den blir nog ganska fin faktiskt!
Sen fick vi lära oss HORL-alltså hjärtlungräddning. Det var bra att lära sig faktiskt & det är nog en av dom viktigaste sakerna vi lärt oss i skolan om jag ska vara ärlig!
Prov i spanska stod sen på schemat & ja de gick väl okej tror jag.Det var ju inte svårare än de förra tyckte jag.
Sen No-lektionen ute i sooolen :) mysmys!

nej nu ska jag sluta skriva ;)
/J


(de får bli en bild på mig & D & M.:) )

onsdag


Onsdag ;

SV/ENG-backpackern

Idrott & hälsa -kondition  & hjärt & lungräddning

SO-samhällets ekonomi

Spanska.





Dagen har väl varit ganska bra ! Spanskan var ju helt klart roligast & det slutade med att vi inte kunde koncentrera oss på meningarna osv. Det gick till slut det med.Idag skulle jag ha klippt mig men bytade tid till nästa onsdag ist.

softa ikväll o sånt:D nästa vecka ska jag ta ner baddräkten från hyllan igen. Jag behövde en paus + att jag har varit förkyld från o till.. ;/ hoppas de kan lösa sig nuu.











sen kollade man på ROOMSERVICE med EMD:) hahah dom är för härliga
- jag har ingen aning om vad jag håller på med ? ! -Danny Saucedo
hahaha! så grymma dom var & så fint de blev:)


stöten 2009 30 års jubileum

Yes igår kom jag hem från stöten. eller ja i morse kom jag hem x)



*TORSDAG: resan upp till stöten:) var framme vid typ 2 på natten

*FREDAG; åkte skidor! :) riktigt härligt väder! vi hade även ''picknick'' i backen vid 12 draget.
Vi käka god gulasch soppa:) mums :)  idag träffade man även lill-sebbe som också skulle dit:)
på kvällen stack vi till Brasseriet o käka o snackade om alla år ex när Lorentz var med haha x) lång historia!

*LÖRDAG; åkte skidor & kolla sån motorsportuppvisning med motocrosser o scootrar som dom konstrade med i luften x) de såg helt livsfarligt ut x)
Ikväll hyrde vi ladan o först drack vi champagne i varmestugan & de va inte jättegott precis om jag ska vara ärlig x) öörk  haha :P lär mig väl dricka de sen kanske x) sen käka vi fondyl o hade allsång o massa soft:) man kan nästan tro att vi va där för att sjunga ist för att äta x) Martin tyckte om ''hey baberiba''-sången eftersom han sjöng den morgonen efter på frullen x)

SÖNDAG; packa åka skidor & hem :(




kommer fler bilder sen :)
/J

Björn..



haha så himla bra! (Y)

Tjena!

jag ber så mkt om ursäkt till dålig uppdatering & de kommer tyvärr att bli så i minst 4 dagar till  ..
för imorgon åker vi till stöten :)



jag kommer berätta mer om min vistelse där & bilder osv kommer :)

lovet tillbringade jag mycket ute i solen & med kompisar :)
blev en dag på centan me marina, en dag hemma med ciccie & adina & sen blev de bio med evelina & tycho me pappa.
Solen tog ju också väldigt bra vilket jag gillar (Y)
Poolen är också uppe nu :)
Påsk har de också varit & på lördagen kom lisa m.m o åt hos oss o så:D
På fredagen var det roys årsdag sedan han dog :(

igår var vi även inne i stan & bytade mina pjäxor till en storlek större eftersom dom var för små.
fick ett par längre stavar också ! (Y) för dom andra var för korta x)
det enda jag behöll var mina skidor x)

jag kommer att nås på MOBILEN!
/J

gla påsk

Ola-Guldetblev till sand



http://svtplay.se/v/1510391    )



ojojoj vad jag ryser av dedär klippet <3


GLADPÅSK också:)

idag var jag i stan först & sen ba ute i solen. Ikväll kommer folk hit:)
mysmys! :D
/J


1 år av saknad<3



Tjaa

adina kom till mig vid 12 så då stack vi ut i häljarp & snacka o käka glass
sen när vi kom hem kolla vi timeout & jag fick reda på världens störigaste grejx) inget jag tar här :)

sen stack jag till farmor & vad jag gjorde där ser ni i föregående inlägg.
Jag sabina simon & yvonne kollade såskadelåta & Ola va ju med. Vilken röst grabben har!
ojojoj vad jag rös.! sommarfeeling!
Imorgon är de påsk & då kommer andra hälften av släkten ;)
mkt mys på de!!
sen äre dax o börja packa inför stöten nästa vecka:)
/J

DEN HÄR GRABBEN ÄR GRYYYM! <3


Hej!

Idag så var jag & pappa i stan en runda & käkade på tycho:) de va skönt o va tillbaka där :) riktigt gött ställe!
& jag har pengar över på mitt presentkort vilket betyder att jag måste dit igen & de gillar vi:D
stack in på gina & köpte en tröja också innan vi stack hem:)
sen gick jag ut me milou & bara tog de lungt & vi fick även en inbjudan till paula & johans bröllop som är den 23 maj vilket betyder att jag måste hitta en klänning x)

Hoppas jag hittar någon.

Imorgon blire kanske Adina vilket jag hoppas på:)
kram /J

( idag gillade jag faktiskt mitt hår x) hatar de i normala fall xd )

sommar & värme

''Tävling hos Yazmina

Nu innan påskhelgen har du chans att vinna ett påskägg innehållande skönhetsprodukter. Dock är priserna hemliga, för vem vill veta vad man får i sitt påskägg? ;)

För att vinna ägget så måste du svara rätt på följande fråga:

Vilka två låtar sjöng jag på min första idol-audition?

Gör såhär:
Svara på frågan bland kommentarsfältet. Skriv in din mailadress i mail-fältet (syns ej för andra). Och länka även till din blogg eftersom du måste skriva i din blogg att du tävlar hos mig. Och om du inte har en blogg så får du motivera varför just du ska vinna. Jag drar en vinnare bland de rätta svaren på fredag klockan 18.00''


(skrivet i hennes egen blogg)



jag är med & tävlar ;)








Dagen spenderades med ciccie & vi kolla lejonkungen 3 & monocerus.  sen gick vi ut & snacka.
Imorgon blire bio med evelina :)<3
I love u <3

/J

one minute more...

Go'morron!
ursäkta för dålig uppdatering ! :)
igår stack jag till stan med Lisa & vi skulle kolla på konfirmationsskor till henne men vi hittade inga.
Så vi gick ner till stranden istället en stund & sen gick vi till museet för att fika:)
där va nårra killar utanför så lisa ville inte gå in så vi satte oss på en bänk  & vänta en stund.
& jag ba '' o så res er upp o så springer ni iväg whoo springer ni iväg whooo..''
till sist gick dom. (Y)

Sen när jag kom hem stack vi till stallet & så. Jag fick Pelia idag & de blev jag glad över:)
vi red ut & pelia koncentrerade sig på allt annat förutom att se frammåt.
men hon kastade inte av mig eller så & sen hade jag, Oliver , Emelie & kajsa roligt snack
i stallet när vi gjort ve våra hästar

nej nu ska jag snart klä mig & pallra mig upp till stationen för att hämta ciccie!
jag skriver mer om dagen senare ;)
/J


''back to sommertime ''

Tjena! :D
idag blev de måns för hela slanten
!
Shoppa me marina på center syd & då skulle måns uppträda så vi passade på :)
köpte även ett par jeansleggings,ett hårband & ett diadem!
träffade massa fint folk :)
& en önskning från madde så lägger jag då in denna bilden som föreställer mig & måns
/J




''vi kommer ifrån............................. PEPPARKAKELAND? hahaha värd att se


sommarfeeling

& rubriken säger ju allt!
det är påsklov, det är sommarväder & det är allmänt härligt!
idag satt jag ute i solen från 12 -15:00 kanske ! ojoj vad solen tog! men sen har jag ju lätt för att bli brun också så ett + är ju de!
jag bloggade senast igår & det känns som en evighet sen XD
jaja har inte så mycker mer att säga
/J

kortspel





så jälva grym är han!

påsklov






IDAG ÄR DE FREDAG & NU ÄR DET LOOOOOOOOOOOOOV!
så himla gött + att de e nästan sommarvärme ute:)

IUPpass: nationellt prov i ma A delen.
Idrott: Volleyboll. det gick asbra & de va hur kul som helst (Y) känns som om jag har brutit handen nu dock X)
Spanska: snacka om resultat osv. gick jättebra de me konstigt nog
NO: hade de som iup pass & jag skrev klart labbrapporterna

jag kommer sakna min klass sen :( <3
men ojojoj så bra de kommer bli ändån!
/J

torsdag


-


såå himla vackert! <3

la tisdag

Tisdag 

idag så gjorde vi väl inte så mycket. Först  morse jobbade vi med backpackern som inte gick så bra precis xd
sonny ba lyssnade på sin nya favvislåt & resten av killarna kollade bilar osv.     Sen hade vi idrott & spelade volleyboll som gick kanon(y) sen so där vi inte skrev så mycket för att Dössa skulle iväg så vi gick & pluggade spanska ist. eller ja försökte för att sune & rikard lekte me häftapparaten som vanlig -.-        
haha sen spanskaprov som gick hyffsat tror jag. rätt svårt.. mamma ringde mig 7 gånger också -.- 
sen utvecklingssamtal som gick super(Y)
'/J                                                      





RSS 2.0