GRATTIS MATILDA 16 år:D<3



slappe dag idag! sprang 9;ans orientering i morse & fyfan va svår den var:S sprang vilse säkert 5 gånger. & Fredde blev jagad av nån snubbe me rånarluva:S läskigt!



sen hade vi håla & sen hade vi bara ännu mer rast x) ganska värdelöst!

jag o mamma stack till centan & jag hittade en tröjja o två linnen;)

HÄNDER I HELGEN FOLK?`:) ni får gääärna smsa /ringa mig:)

Hej!

varför inte slänga in ett inlägg när man inte har bättre saker för sig egentligen.


stack in till stan imorse för att det var fotbolls turneringen för 9;orna. Vi mötte västervång & kunskap & herregud sån idiot till domare :S liksom man ska döma rättvist va? Vi vann en & förlorade en. Som domaren bröt matchen mot kunskap för att det var mkt snack på planen eller nått :S men vi vann den matchen iaf!

sen sprang vi genom halva stan typ till bois hemmaarena för att kolla på finalmatchen mellan vv & asmundtorp som vv vann. Träffade även Jesper igen :) han var sig lik faktiskt

så just nu

sitter jag mest & funderar varför allting ska vara så svårt. ex kärlek, att kunna ta mod o berätta för ngn vad den personen betyder för en. Modet saknar jag, styrkan saknar jag & självförtroendet saknar jag. Det kan bli bra som många tror & som jag själv hoppas på, att turen ska komma nu när man äntligen börjar om helt på nytt eller så krossar dina ögon mitt hjärta........   :/

jag behöver kanske tänka om? jag behöver kanske förändra mig... hur ska jag veta när jag aldrig får nått svar.?







dina ögon kan krossa min värld...

ojojoj vad skoltrött man kan vara!
man har ändån hur mkt som helst som ska in! Skrev nyss klart min spanska.  Jo de blev väl rätt bra tillslut ändån.
Bara No:n kvar nudå!



Igår red vi till ottarp! skitmysigt!  Pelia är ju snäll som ett lamm. Hon flyttar inte sig ens mot skällande hundar. Hon bara glodde på dom som dom var idioter.
 Hon gillade dock inte flugorna & hade en blå jättesöt mössa på sig för att inte få flugorna i öronen.
Hon fick lite ryck på flugorna när vi skulle ner för en brant nerförsbacke & ja jag höll på o följa med ner.
Men så härligt det var att galloppera i skinande solsken på en häst som är bättre än bäst. Hon & Nellie är favoriterna asso! så härlig är hon!



imorgon blir det fotboll i stan med skolan :)

byebye! <3

bröllop

ojoj sikken fest igår ! de va riktigt trevligt! stack först till Trolleholms slott där vigseln skulle vara & de va nog den snabbaste vigseln jag varit med om faktiskt! men mycket vacker plats. Sen stack vi till svalöv,fyfan o hitta där x) hahaha men man lär väl sig det också. Fick mycket god mat & servitören visste tydligen att jag gillade sås & brukar klaga om det är för lite men nu var det alldeles för MYCKET! en ung manlig  som var glad & en ung kvinnlig som var sur. Ja fyfan va sur hon var x) nästan lite roligt !

sen möblerade vi om till dans. först drog pappa ( vem annars?) såklart upp mig & dansa bugg me mig 3 gånger & sen kommer Jimmy typ 7 gånger med sin jive som jag inte har nån blekaste aning om hur man dansar.. tur att han är bra på det han gör iaf för det gick ganska bra ändån =D


Tänkte uppdatera med lite bilder från igår:)


' glada jimmy:)





hoppas att er lördagskväll var lika trevlig som min fast jag saknade en viss person ;) no comments

grattis

Grattis johan & paula på bröllopsdagen!



igår var lisa här & sov över & i morse vid 7 tiden stack hon för hon skulle träna klockan 8 ;)
själv vaknade jag vid 11 & nu sitter jag här halvt påklädd:) bröllop idag:) mkt trevligt ska de bli fast det är lite små nervöst eftersom jag nt gillar stora folksamlingar osm man nt känner x)

ha en bra dag!

/J

<3



dedär blev då dagens köp + ett par leggins.


i morse satte jag mig ute i solen innan jag & mams stack till centersyd.
lisa smsa o fråga om vi ville komma o grilla så det blev så:) mysmys

spexfoto

här får ni någr asmakprov;)






im in love with a fairytale, even though it hurts...

tjena
Ber om ursäkt för dålig uppdatering, det har liksom inte hänt så mycket sen sist men imorn & frammåt i veckan händer de dock massor:)
Imorgon är det då spexfotot & jag ska då försöka se ut som ett litet troll. Bjussar väl på nån bild imorgon;)
sen på torsdag är vi lediga & då ska jag & mamma dra & köpa skor o lite annat:) lediga på fredag & på lördag ska vi på Johan & paulas bröllop:) mycket trevligt!

uppdaterar mer imorgon;)
/Julia

GRATTIS NORGE PÅ DEN STORA DAGEN




ojojoj vilken kille säger jag bara! det är ju bara att beundra !
Precis när klockan slog om till nationaldagen 17 maj korades Alexander Rybak till vinnare i Eurovision med rekordhöga 387 poäng. Ingen har ens varit i närheten av ett liknande resultat tidigare.

I samma stund som segern var klar sprang människor i Oslo ut på sina balkonger och sjöng refrängen till "Fairytale" och spelade luftfiol,

Hoppas han kommer att uppträda på någon rixfm festival som norska maria gjorde förra året. :):)
verkligen en värdig vinnare !! så glad man blev ! :)


jag tyckte annars att island faktiskt var en skräll, jo den var bra men inte trodde jag att den skulle komma så långt upp & Sverige kom en aning lite för långt ner i listan tyvärr, men den bästa & sötaste grabben vann!
GRATTIS NORGE




ps. idag är det faktiskt ett år sen jag konfirmerades;)

grattis

Tjena! jo igår var vi hos lisa & hade det trevligt :)
jag & lisa orkade dock inte underhålla dom 3 små liven hela tiden men de gick vägen som vanligt (Y) hur goa som helst!

idag vaknade jag & mådde typ sämst?  de e ba o bita ihop & längta till vad nästa vecka har att erbjuda
nästa veckas schema

mån-
tis-
ons-spexfoto
tors-lediga & köpa skor me mamma :)
fre-lediga
lör-bröllop :)
sön-




Bröllopet ska bli ganska kul ändån :)
har ju  bara vatt på ett bröllop när man var typ 4 & då brydde man ju sig inte om det liksom.

& idag är det en månad sen vi åkte till stöten som jag saknar jättemycket faktiskt :(
längtar till nästa år ;)

ikväll är det ju också esc -finalen! heja malena & heja norgee! :)

som sagt massa onödigt fakta som ni får stå ut me:)

/J

Grattis

GRATTIS LISA PÅ 15 årsdagen ! :D<3





skola
so
no
no
ma
musik

rätt soft dag idag & ikväll blire semifinal 2 på tv:) jag gillar norges bidrag faktiskt!
imorgon blire kalas hos lisa & på lördag blire kalas här & även finalen i esc.


Puss på er :)

Sverige till final i esc:)

som sagt sverige gick till final i esc vilket var mkt bra gjort! :)
själv tyckte jag att malena faktiskt var bland dom bästa
jag gillade även maltas & rumäniens bidrag





Onsdag idag & på schemat stod bl.a diskning på idrotten.
liksom inte den bästa platsen o diska på precis. I duschana & vaskarna i omklädningrummet...-.- fredric försvann & kom när vi va klara .. x) man gör allt för att slippa? nej jag tror han hade en vettig anledning för det brukar han ha.
so & spanska sen & robin ba jo du har ju lärt dig en del julia! jo jag har ju det tack vare dig kanske?
 
spexfoto nästa onsdag & jag Tessi & LB ska vara små söta troll :) nån som har typ bruna joggingbyxor eller nått som kan tänkas lånas ut till mig ?
sköt om er!
/J




hej!



jo dagen var väl vääällldigt prövande på ens tålamod :S.
 imorse visste ingen av lärarna nånting om vårt kemiprov som dessutom var nationellt prov som senare visade sig att vi skulle ha det klockan 12- alltså mitt i vår lunch.
Dom andra fick rast medan jag ,Basse,sune & kajsa skulle ha vårt muntliga nationella prov i engelska- & vi höll fan på o missa vår lunch :S
blev klara 5 i 12!!! käka på 3 minuter typ & snabbt upp som fan för att hinna i tid! fyfan..........
& kemin var ju inte bättre precis. jag har verkligen inte koll på tex varför salt inte är bra för plåten på bilar :s
helt cp. Fick sluta 1 idag! eller ja när man var klar med provet, skönt som FAN!
hem & schteeeka i solen ett par timmar :)

hoppas er dag var bra & att ni som skrev samma prov som jag att det gick bättre för er ;)
/J

-



Dagens outfit!
leggins-ullared
tröja-ullared
linne-ginatricot-
kofta gina tricot




Dagen har varit väldigt lugn så finns inte så mycket att skriva om det :)

Tisdag; skola,träna
Onsdag, skola
Torsdag; skola ,träna
Fredag, skola & kalas
Lördag-kalas
Söndag-?

/J

10 maj

Grattis säger vi till en person på 17 årsdagen :)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
solat hela dagen lång så det har varit en lugn dag så de finns väl antagligen inte så mycket mer att skriva än att jag hatar attt det är måndag imorn & att jag & erica ska schteka på lägret i danmark:)
kram J


ullared

så vakna man då klockan 5 vilket är GALET tidigt! vi började köra mot ullared klockan 6 & då satt jag & sabina & snacka skit. sen somnade vi bägge två med musik i öronen.

Så nu har jag kommit hem & jag köpte rätt mycket saker:) bl.a skor,mascara,bikinis & kläder.
 jag orkar inte skriva så mycket utan bjussar på två bilder med mina söta kusiner & en bild på mig:)








kram Julia

fredag

vindskydd? ....
fredag;



idag stack vi ut till sjöarna med skolan för vi skulle ha friluftsliv. & vi hade en JÄKLA tur med vädret alltså. Regnat hela veckan & så blir det fint just idag. det kallar jag tur.
& sånt är inte min starkaste sida precis om man säger så



& uppgifterna var ju inte sånna uppgifter som man hade tänkt sig precis, vi tänkte oss mer typ staffetter & liknande saker men nu skulle vi bygga vindskydd,eldstad & göra upp eld.

så jag ,elin,fredda &  vicki  började med vindskyddet medan fredric & benke började med att hugga ved eller vad dom nu gjorde.

efter mycket om & men fick vi upp ett så kallat ''vindskydd'' kanske inte det bästa men det dög för oss iaf:)

sen lagade vi mat som bestod av pasta med tomatsås,väldigt gott o sen grillade vi korv också. & snackade om bl.a johan glans med hans citykor & cocka o allt va de va. & rökhelvetet sved som FAN i ögonen.. usch asso man grät nästan . 
& så hade dom sagt på radion i morse att det skulle åska & så sa vi det till Malin som hatar åska . jag tycker inte heller om det x)

hem & duscha av alla rök som lukta. 

ullared tomorrow:) får se va jag hittar för nått kul där :)

Puss på er


& JAG SAKNAR STÖTEN :(

30 year!

 
The boys :)





FEEST :)



& slutligen tomas i pingvindräkt :) fler bilder kommer!!
& joo jag saknar det massor faktistk :( hittade denna trevliga artikel alldeles nyss




läs mer härr:)
http://hd.se/landskrona/2009/05/01/sveriges-sydligaste-alpinklubb-30/

yo

jag tänkte först  va lika bra som mathilda & svara på alla dessa frågorna o)

110 frågor - 110 svar

1. VEM PRATADE DU MED I TELEFON SENAST?
mamma
2. VEM/VILKA SKRIVER DU MED PÅ MSN JUST NU? ingen just nu. blir väl marina snart:)
3. HÖGER ELLER VÄNSTERHÄNT? Höger
4. HUMÖR JUST NU? Glad & trött
5. FAVORITGODIS? äter inte godis o)
6. ÄR DET NÅGOT DU ABSOLUT INTE ÄTER? hmm...blåbär hoppar jag gärna över
7. KLÄDER JUST NU? mjukis
8. MUSIK JUST NU? leave out all  the rest-linkin park
9. NÄR ÅT DU SENAST? typ nån timme sen
10. VAD SA DU SENAST? vi ses sen
11. FAVORITKLÄDER? klänning är en favorit, beror på vad man gör också
14. FISK ELLER BADKRUKA? FIIISKK o)
17. FAVORITFÄRG? rosa & blå gillar jag
18. SAFT ELLER ALKOHOL? Saft
19. LÄNGD? 1,65 vilket är galet kort
20. HUR MÅNGA KUDDAR SOVER DU MED? 3
21. FAVORITVÄDER? Riktigt soligt
22. OM DU VAR FAST PÅ EN Ö, TRE SAKER DU SKULLE TA MED? En vän, en data med musik & mat
23. SPELAR DU NÅTT INSTRUMENT? lär  mig spela gitarr
24. MORGON ELLER NATTMÄNNISKA? nattmänniska
25. SPARARE ELLER SLÖSARE ? båda
26. VEM ÄR VIKTIGAST FÖR DIG? Familjen & vännerna
28. DET BÄSTA DU VET? En sommardag med alla kompisar, eller en dag på en festival , när man känner sig riktigt lycklig
30. BÄSTA FILM? High School Musical 3 är bra!, Twilight är också mycket bra!
31. TROR DU PÅ LIV PÅ ANDRA PLANETER? kanske
32. KOMMER DU IHÅG DIN FÖRSTA KÄRLEK? jo
33. GILLAR DU HENNE/HONOM FORTFARANDE? nej bara som kompis
35. TROR DU PÅ MIRAKEL? jo
36. TROR DU ATT DET ÄR MÖJLIGT ATT VARA TROGEN FÖR ALLTID? Kanske?
38. SER DU PÅ KÄRLEKEN SOM ETT MISSTAG? NEJ!
39. HUR MÅNGA BARN VILL DU HA NÄR DU BLIR STOR? Ett eller två kanske
40. FRAMTIDSPLANER? gå ut grundskolan &gymnasiet med bra betyg
41. BIO ELLER PROMENAD? båda
42. ÄR DU ROLIG ELLER TRÅKIG? Rolig (hoppas jag)
43. GLASÖGON, LINSER ELLER INGET? inget
44. TEKNISK ELLER OTEKNISK? Halvt teknisk
45. ÄR DU KITTLIG? OHJA!
46. SNARKAR DU? Nej
48. RÄDD FÖR INSEKTER? för några ja
49. ÄCKLIGASTE INSEKTEN? Spindlar,
50. STÖRSTA SVAGHET? självförtroendet & blygheten
51. DET ÄR JAG BRA PÅ? öhm :) jadu! fråga dom som känner mig, men rita
52. MUSIKSTIL? lyssnar mycket på ola, emd & darin bl.a. mycket olika
53. LYCKOTAL? 9
54. FAVORITBAND? Favoritartist: en del:)
55. BÄSTA BOK? farväl älskade holly
56. OM DU FICK VÄLJA TVÅ SUPERKRAFTER, VILKA SKULLE DU VÄLJA? att vara osynlig & flyga
57. FAVORITORD? Inget speciellt
59. CHIPS, MORÖTTER ELLER GODIS? chips
60. PIZZA ELLER HAMBURGARE?
Båda
61. SKRIVER DU DAGBOK? Blogg :)
62. SPORT, A-EKONOMI ELLER BARNPROGRAM? olika men inte A-ekonomin
63. NAMNSDAGSDATUM? 16 februari för julia & emma är nog den 7;e juli eller nått sånt
64. HAR DU NÅGON FLICKVÄN/POJKVÄN? Nej :(
65. TÄNKER DU NÅGONSIN PIERCA DIG? vill kanske ha i naveln :)
66. FÖDELSEDAG? 28 juli
67. FAVORITCHIPS? Sourcream onion
68. SYNLIGA ÄRR? hmm jadu vet ej!
69. DINA BÄSTA VÄNNER? Alla som är nära mig, de vet vilka de är <3
70. STÖKIGT ELLER VÄLSTÄDAT? Välstädat
71. GUNGAR DU PÅ STOLEN? haha jo o) de händer 
72. HUR MÅNGA KUSINER HAR DU? 9 typ x)  & en del nästkusiner
73. DETTA GÖR MIG ARGAST? lögner gör mig arg
74. HAR DU UTÖVAT NÅGON SPORT? simning ridning & så har jag spelat fotboll
75. I JULKLAPP ÖNSKAR JAG MIG? Det har jag inte kommit på än
76. SENAP, KETCHUP ELLER INGET PÅ KORVEN? ketchup & senap
77. SKULLE DU KUNNA TÄNKA DIG ATT HOPPA BUNGEJUMP? nej
78. VILKEN HAND HÅLLER DU GAFFELN I? båda
79. FÅR MAN SKYLLA SIG SJÄLV OM MAN SLICKAR PÅ EN LYCKTSTOLPE PÅ VINTERN? Jo x)
80. ÄR ALLA LIKA MKT VÄRDA? Ja !
81. VAD HÄNGER PÅ VÄGGARNA I DITT RUM? bilder & tavlor & en spegel
83. ingen fråga?
84. VEM ÄR DIN DRÖMKVINNA/MAN?
 säger inte det här ;)
85. ingen fråga?
86. LJUST ELLER MÖRKT BRÖD TILL FRUKOST?
Båda,
87. VILKEN LÄSK ÄR GODAST? Cola,
'88. VAD GÖR DU HELST? Umgås med kompisar & familj, ,rider & massa mer
89. SKÖNASTE SÄNGEN ATT SOVA I ? Hotellsängar!
90. HUR MÅNGA SYSKON HAR DU? inga
91. BÄDDAR DU DIN SÄNG? händer
92. BOR DU SJÄLV ELLER TILLSAMMANS MED NÅGON? med mamma & pappa :)
93. ALLERGISK MOT NÅT? Nej
94. ÄR DU MÖRKRÄDD? lite
95. ÄR DU DUM? Nej
96. TROR DU PÅ ASTROLOGI? Vad är det? :S
97. TROR DU PÅ MAGI? njae
98. SLÄPAR DU FÖTTERNA EFTER DIG? Nej
99. GYMPADOJOR, VÄLPOLERADE SKOR ELLER SANDALER? beror på
100. VAD ÄR DU MEST RÄDD FÖR? Döden, & krig
101. STÄDAR DU DITT RUM SJÄLV? händer
102. NÄR STÄDAR DU DITT RUM? När det behövs,
103. SKULLE DU KÄKA UPP EN CLEMENTIN FÖR 5000KR? Ja varför inte?
104. HAV ELLER SJÖ? Havet
106. ÄR DU RÄDD FÖR BLOD? nej men kan svimma vid för mycket
107. KAN DU TÄNKA DIG ATT BLI VEGETARIAN? Nej,
108. SALTAR DU PÅ MATEN? händer
110. FAVORITKAKA? Kladdkaka :)




riktigt socialt va? O)
skolan;
so först, gick väl inte sådär jättebra precis.

no test sen som jag blev godkänd på . kolla på nån film sen.

sen hade vi rast till 1 & då fick vi göra pannkakor i HK;sale ist för musik för att vi inte hade någon lärare.

sjöarna imorgon, skit e de om det regnar! 

kram på er/J







världens BÄSTA ? onsdag ?

heej !
inte världens bästa dag precis -.- Regnat som fan hela dagen :/ & sen idrotten var jobbig! sprang hinderbana med kajsa,melinda & LB ist för att springa 5 km.  när vi sprungit ett par varv o ska vila säger dom amen ni ska köra några varv till...jättekul -.-

knäna mådde dock ganska bra efterråt.

 det regna & blåste som fan när jag skulle hem så då fick jag motion av det med.

nu skiner solen som den gjorde förra veckan! we love!
hoppas vi får sånt här fint väder på fredag när vi ska till sjöarna med skolan.
vill egentligen inte men de kan väl bli rätt skoj ändån!

sista spurten nu innan vi drar <3

nej nu har jag inget vettigt o skriva
 

/J

np matte c

Någon mer än mig som hatar äckliga nationella matteprov? usch äckligt svårt va de tyckte jag!
blää

sluta 12 idag (Y) & imorgon har vi idrott som jag verkligen inte ooorkar med...
sen kasta camilla & victoria på oss massa uppgifter i eng till imorgon osv..inte nog att vi har mycket redan. idag fick vi ännu mer -.- 

bra dag? nej ?  /J


nått test bara för att underhålla den som orkar läsa

Om dig själv / Skolan / Kärlek / Familj / Övrigt

Ditt namn? - Julia
Smeknamn? - anjert. julle olika
Ålder? - 16 i juli
Födelsedag? - 28 juli
Nuvarande ort? - Häljarp.

Skolan
Går du i skolan? - jodå
Har du någon gång skolkat? - nej
Har du varit i skolan idag? - jo
Vad heter din lärare/mentor? - elena

Vem/vilka brukar du vara med i skolan? - olika mest dom i min klass
Bästa ämnet? - RAST! :) nej men musik äe kul!
Värsta ämnet? - matte & NO

Vem/vilka stör du dig mest på? - jadu.. dom som tror dom är bättre än vad dom är
Bästa läraren? - Robin & Göran

Kärlek
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? - ja
Är du i ett förhållande nu? - nej
Om inte, varför? - bra fråga
Gillar du någon just nu? - jo
Har du någongång fått ditt hjärta krossat? - Jo.
Har du krossat någons hjärta? - jag vet inte :/ hoppas inte
Vem kramade du senast? - emelie
Vem kysste du senast ? - jag pussade min katt senast :)
Har du gillat någon utan att berätta det för honom/henne? - Ja.

Familj
Hur länge sen var det du träffa din mamma? - imorse
Hur länge sen var det du träffa din pappa? - igårkväll
Vem litar du på mest i din familj? - päronen
Har du hemligheter för dina föräldrar? - beror på ;)

Har du någongång ljugit om vart du är för dina föräldrar? - nej
Har du någongång stuckit ut utan lov? - nej
Har du haft utegångsförbud? - nej.

Övrigt
Gillar du punk-stilen? - nej
Gillar du emo-stilen? - nej
Gillar du fjortis-stilen? - nej.
Har du sminkat dig idag? - Ja.
I så fall, vad för smink? - lite foundation
Vad har du på dig just nu? - Mysdress

Vad bar du för skor idag? - öhm lacoste skor trorjag
Har du piercat dig? - ja.
Isånnafall vart? -öronen;)
när gjorde du de? - öhm nångång för nått år sen trorjag







skolan var ...



Grattis Sebastian, 17 fina år idag :)

skolan var tråkigt idag eftersom det inte hände så mycket & imorn är de nationella prov C i matte. wooohooo eller inte!
jag hade nerver på de förra & då lär jag garanterat ha nerver på detta x)
stallet blire ikväll:)

söndag

mycket trevligt var det igår på oliwias konfirmation :)
där var ju typ 40 pers som man inte kände & det är verkligen inte min starka sida om jag får säga min mening.x)
men det gick kanoners !
idag har jag bara solat & nu spöregnar det ute -.-


 bilder från igår




sen måste jag säga att jag diggar verkligen Norges esc bildrag. Riktigt bra!
alexander rybak som sjunger & som själv skrivit låten.

 

gonatt   /j

konfirmation

imorgon är det oliwias konfirmation :)
mycket trevligt ska det bli!:)

idag stack jag & mamma till centan först & sen väla:) solade även lite grann idag & ja de tar ju bra! (Y)

kort inlägg dehära men imorn eller på söndag kommer nog bilder från oliwias konfirmation;)
go'natt:)

söta robert pattinson som mini :)

RSS 2.0