31 /3-10

ibland spelar det ingen roll, vad man än gör så blir det fel...






ängelholm imorgon till söndag typ, datorn och mobilen är med mig :D


tidsfördriv

KÄRLEK:
Är du kär just nu? – ja,
Har du någon kille just nu?- nej... :( lär ta år
Har du dumpat någon?- nej men sårat
Har du sagt att du gillat någon för skojs skull? - nej nej nej
Vem kramade du senast? – mamma tror jag.
Är det okej att din kille hånglar med en annan tjej? –nej:O

SKOLA:

Är du duktig i skolan? – ja det är jag väl
Har du bra betyg?-  hrrm vet inte. tror det
Har du fått göra om ett prov någongång? – nej
Har du fått ett bra resultat på ett prov? – självklart
Sköter du dej i skolan? – japp
Har du tuggat tuggummi under skoltid? – nej
Haft mobilen på lektionstid? – alltid


FAMILJ:
Du bor tillsammans med dina föräldrar? – japps
Trivs hemma? – jadå
Har rymt hemifrån för att du inte orkat med familjen? – nope
Har skrikit och slagit din mamma? – nej nej nej
Har fått en rejäl utskällning på sistonde? – nej
Har kallat någon i din familj för diva, idiot, cp, osv.? - nej
Vem betyder mest för dej i din familj? - alla
du älskar din familj oavsett vad som händer? – ja 

 


VÄNNER:
Du har vänner? – Ja
Du brukar vara med? – dom på skolan, ridningen o simmet
Vem/vilka var du med sist? – kusin lisa
Älskar du dina vänner hur dom än ser ut? – ja, insidan som räknas
Skulle du kunna döda någon av dina kompisar? – verkligen inte.
Har du blivit av med någon vän på sista tiden? – nej
Har du fått nån ny kompis denna månad?-
ja


FJORTIS:
Du sminkar dej varje dag? – nej
Tar kort på dina bröst? – nej
Super dej packad varje helg? – nej,
Du plattar håret och har en typ av fjortisfrisyr? – nope,
Ditt hår e knallblont? – nope.



ALKOHOL:
När drack du alkohol senast? – längesen
Vem bjöd dej på alkohol? – hm... va väl på nått kalas eller nått
Vad var det för sorts alkohol? – champagne
Brukar du dricka alkohol? – nej
Har du druckit öl? - ja men det var inte gott
Tycker du om öl? – no



KRIMINELLT:
Är det okej att vara kriminell? – neej
Vill du bli kriminell? - nej :O
Varför gör du sånt här? - ?
Skulle du sno en bil om du inte orkade gå hem? – nej,
Har du suttit i fängelset? – nope
Vill du hamna i fängelset? – nej



DÅLIGA TIDER:
Vart på dåligt humör den senaste tiden? – ja
När grät du senast? – typ i måndes kanske? jag vet inte riktigt, förra veckan iaf
Du har gråtit över en kille? - mm
vem bråkade du senast med? – bråkar ytterst sällan med folk, snarare småtjaffsar.


.

It hurts me like a knife...




30/3-10


29/3-10


VÄRLDENS BÄSTA


28/3-10

 hejhej!
nu kommer en kort uppdatering om helgen osv. Har varken haft orken eller tiden att blogga så här kommer en kort mening om helgen.

Igår,lördag så satt jag mest och kollade på tv hela dagen eftersom det var dåligt väder o brist på saker att göra. På kvällen blev det stan och kalas för lisas pappsi. Trevligt ! Jag & lisa satt väl mest och  spelade spel med lisas storasyster lotte. kul vare! jag fatta ett spel efter typ tio rundor att man skulle tänka på ett visst sätt osv för att inte förlora. men ja jag är sämst på kort! (N)

Idag vaknade jag halv tolv, trodde dock hon var halv 11 pga tidsomställningen, duktigt!
kalas för roland vidd 3, sen fick vi gäster o sedan har jag suttit här.
Imorgon får vi väl se vad som händer, stallet iaf! (Y) gott
Dressyr imorgon. ska tänka på råden jag fick av charles jonsson som är en duktig dressyrryttare ! lärt mig en del genom ponnyakuten när han har vatt instruktör där osv.


Charles Jonsson
Hej Julia, rid utan stigbyglar, tänk på den lodräta sitsen och se mallig ut! Lycka till
Charles Jonsson
försök att se mallig ut! :-)



så ja jag ska se kunglig ut imorgon ;)

godnatt!
/Juliaa


ps. Owl City The Saltwater Room äger!


davids skämt


GRATTIS MATTE OCH CECILIA!




kvällens roligaste




 
värda vinnare!

26/3-10

PÅSKLOV!!

äntligen påsklov!
det har inte blivit så mycket bloggande i veckan.
ber om ursäkt men jag har varken haft lust eller ork
att göra det.  idag gjorde vi absolut ingenting ... 
ganska värdelöst...
ajja solen skiner och det är ca 15 grader ute. 
väldigt varmt för att vara mars, gillas! 
nej nu ska jag avrunda.

Vad gör folket på lovet?




rewind back to summetime
 


24/3-10

jag vill vara den som får dig att lee
jag vill vara den som får dig att tappa andan
jag vill vara den som tar alla dina ord
jag vill vara den som får dig att vara stolt över sin tjej

Jag är tjejen ingen vill ha..





23/3-10

I am not going to try more. I know it will never happen so why even try?
I may simply live sad and hurt
 

 - anledningen till dåligt bloggande är pga allting just nu.
tänkte bara slänga in ett kort inlägg om gårdagen och dagen

Igår var det skola, mådde dåligt som fan, sen stallet, hoppade
med calino, gick super! Jennifer hade också skärpt till sig o skällde
på dom som behövde det och kunde diskutera med oss utan bråk.
(Y)

idag- hjärtläkaren, gick bra. ingen förändring sen sist.
doktorn glömde koppla ´loss mig från maskinen och hade sagt
till min mamma att de kan ta tid när man var i min ålder osv. men anledningen
till att det tog tid var ju att jag nt kom ifrån maskinen...
sen nova. köpte lite kläder faktiskt. sen stan o fixat pjäxorna till stöten o övningskörde hem
imorn får vi se vad som händer..


hoppas ni har det bättre än jag



tidsfördriv

i mitt liv har jag:
( ) Rökt.
( ) Snusat.
(  ) Drogat.
( ) Druckit så mycket att jag spytt.
(  ) Stulit en bil.
( ) Hånglat med någon av samma kön.
(x) Sovit i samma säng med någon av samma kön.
(x) Varit kär.
( ) Haft sex på offentlig plats.
( ) Snattat.
( )  Blivit påkommen av någon när jag har haft sex.
(  ) Blivit arresterad.
(  ) Gått på en blind date.
(x) Ljugit för en vän.
( ) Skolkat.
(  ) Sett någon död.
(x) Varit utomlands.
( ) Flygit flygplan.
( / ) Gått vilse.
(  ) Varit nära på att dö/skada mig riktigt illa.
(x) Gråtit mig till sömns.
(x) Lekt tjuv och polis.
(x) Sjungit karaoke.
(x) Gjort något som jag lovat mig själv aldrig göra.
(/) Busringt.
( ) Skrattat så mycket att någon dryck kommit ut ur näsan.
(x) Fångat en snöflinga på tungan.
(x) Dansat i regn.
(x) Skrivit till Jultomten.
(x) Fått ett sugmärke.
(  ) Sett solen gå upp med någon jag tyckt om.
(x) Blåst såpbubblor.
(x) Grillat på en strand.
(x) Åkt inlines.
(x) Åkt skidor.
(x) Åkt skridskor.
( ) Åkt snowboard.
(  ) Genomgått en operation.
(  ) Varit förälskad i en lärare.
(  ) Haft sex med en lärare. 
(x) Legat på rygg och sett molnen flyga förbi.
(x) Gjort en snöängel.
(  ) Haft ett te-party.
(/) Byggt ett sandslott.
(x) Hoppat i en vattenpöl.
(x) Hoppat i en lövhög.
(  ) Somnat i skolan/på jobbet.
(  ) Använt ett falskt ID.
(x) Tittat på en solnedgång.
(x) Varit med om jordbävning - en liten sådan dock.
( ) Rört en orm.
(  ) Sovit under stjärnorna.
(x) Blivit kittlad.
( ) Blivit bestulen.
(x) Blivit missförstådd.
(x) Vunnit i en tävling.
(x) Gått mot rött.
(  ) Blivit avstängd från skolan.
( ) Varit med om en bilolycka.
(x) Haft kramp.
( ) Ätit ett helt glasspaket på en natt.
(x) Hatat mitt utseende.
( ) Varit vittne till ett brott.
( ) Gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna.
( ) Skrivit ett kärleksbrev.
(x) Fått en önskan inslagen.
(  ) Haft sex med ett djur.
( ) Smakat torrfoder till ett djur.
(  ) Sagt till en främling att jag älskar honom/henne.
( ) Kysst en spegel.
(x) Sjungit i duschen.
(  ) Drömt att jag gift mig med någon.
(  ) Slickat på en lyktstolpe på vintern.
(x ) Suttit på ett tak.
( ) Skrikit så att jag inte fått luft.
(x) Pratat i telefon i mer än 4 timmar.
( ) Stannat uppe hela natten.
(  ) Inte duschat på en vecka.
(x) Plockat och ätit ett äpple direkt från trädet.
(x) Klättrat i träd.
(/) Haft en koja.
(x ) Blivit puttad i en pool med kläderna på.
(x) Brutit något.
(x) Fångat en fjäril.
( ) Fuskat på ett prov.
(x) Glömt någons namn.
( ) Sovit naken.
(  )
Tatuerat mig.
(  ) Piercat mig på annat ställe än öronen.
(  ) Dykt djupare än trettio meter.
(  ) Hoppat fallskärm


20/3-10

Love story
-
extremt jobbig och hård vecka
har verkligen inte varit den bästa.
Men om en vecka är det lov (Y) gillas! 

veckoplanering v 12;
Mån: skola,stallet
Tis: Doktorn
Ons: skola
Tors: skola, träning?
Fre: skola , ? 
Lör-Sön: ? 
 

idag har jag iaf fixat kuddar osv
till rummet. Snart klart (y) gillas det med.
Bild kommer nog imorgon om jag orkar lägga in,
/Juliaa


haha kan du låten ola?


>

19/3-10

 I spend time to try to get to know you
As life passing by I show you my heart
I couldn't be more true
 
-bara film och idrott i skolan idag (y) softish. 
Har även kollat new moon precis. den va bra ! 
Nu helg- får väl se om den blir som alla andra..

 


18/3-10

with you 



riktigt stressig vecka med otroligt mycket att göra.
Haft egen restaurang sen i tisdes och efter det har jag varit
helt slut så jag har helt enkelt inte orkat blogga någonting
efter det.
Idag torsdag så blev det ingen skola för mig. Mådde riktigt illa
i morse , synd ! men sånt är livet.
Fredag imorgon och det gillas destomer!
hoppas ni har haft en bra dag helt enkelt :)




 


16/3-10

 heey!
idag hade vi egen restaurang. Gick väldigt bra faktiskt.
Fick mycket beröm att vi var väldigt duktiga för att vara 1,or. Sen ska det alltid komma folk och störa men ja det får vi ju leva med 8)
är verkligen trött nu , har även restaurangen ons-tors pga tvåornas projekt! usch ganska jobbigt ändån, ge mig freeedag ! :D nej nu orkar jag inte uppdatera mer!
uppdaterar kanske sen om ridningen osv igår.

&
Världens minsta man har dött

  He Pingping blev 22 år Var 74,6 centimeter lång: ”För att vara en så liten man gjorde han ett enormt intryck på världen''

Världens minsta man tillsammans med världens längsta. Sultan

nu är tavlorna uppe!



15/3-10

 

försök att följa din dröm, försök att följa din vilja och ditt hjärta även
om det gör sjukligt ont...

riktigt jobbig dag idag! ingenting fungerade riktigt.
ajja underbart fint väder iaf! :) riktigt vårkänsla!
stallet ikväll! gillas ännumer! Hoppas man får en bra häst iaf!
Nu ska jag anrunda här. Bloggar väl imorgon om jag hinner. Riktigt jobbig vecka



15/3-10 helgens uppdatering

Godmorgon
nu sitter jag här och väntar på att vi ska börja.
usch jobbig vecka detta kommer bli.
Helgen har varit lugn. Kusin kom hit och kollade
på mello i lördes o sedan sov över.
Tyckte helt fel låt vann men man får väl
va glad att låten går att lyssna på och att den är hyfsat bra.
Annrs har vi bara varit på ikea och köpt tavelramar till mitt rum som även kom upp igår.
bild kanske kommer när jag kommer hem. 
Ikväll blir det även stallet  :) gillas!
Bloggar väl efter ridningen kanske!
hoppas ni har en bra helg!


12/3-10



TJENA !
skolan gick bra! typ bara tråkengelska som ändån blev kul. Sen idrott. fick ett schema som jag skulle följa som är anpassat till simningen (Y)
charlie visade oss också stäckbänken! LOVE IT ! helt seriöst , fyfan va skönt det var att ligga upp och ner och verkligen få stäcka på hela kroppen! fyfan va skönt! kommer köras varje gång nu! fick som sagt ett bra schema! tack för de! fredag idag ! gillas starkt !

Händer i helgen ? :)

här är teckningarna som jag gjorde idag och igår


gårdagens
&
dagens


.

 
-
 8/10-10 <3 


haha !

http://www.rixfm.com/webbradio/frameset.php?type=video&id=5245

night

GODNATT
-imorgon blire utmaning för mig:D tänkte rita en tavla
som jag ska ha på rummet när det är omgjort och klart.
wish me luck and sleep well!:D


10/3-10

Tjena!
nyss övningskört för första gågen (Y) gick ganska bra för att va första gången.
idag hade vi bara matteprov o sen hem. ganska soft (Y) & imorgon har vi hemstudiedag! gillas! gillar dock inte uppgiften men det får man ju ta! Sen är det bara en kort fredag! sen helg! love!
så ja nu ska jag avsluta här:)


10/3-10

 jag behöver dig
-
mer än du anar


nu

nu sitter jag här i min varma säng efter ett hårt ridpass.
 - irriterad  som jag var sen förra gången så bestämde jag mig för att
ge mig fan på det idag vilket gav resultat. Idag gick han riktigt fint!
jag tom kunde sitta ner på honom i galoppen (Y) aldrig kunnat innan.
så idag var jag stolt och inte besviken som sist eftersom jag tog
ut frustrationen på hästen, och det är alldeles fel! jag skäms fortfarande.

menmen bra gick de iaf!
jag är glad !



8/3-10

<3
det bästa som finns


juliaa' 5/3-10

Jag saknar dig , kusin !
- äntligen är du hemma, ingen kan slå dina skratt,
vårt trams , våra dagar. & snart bär de av till dubai :)
jag längtar !



4/3-10- idag kommer min andra halva hem <3

INGET ÄR SOM FÖRR...'




julia & ollies solomon <3
 


3/3-10

ONSDAG'
  det känns som vår!



'v


nu..

nu sitter jag här i min gnissliga säng. jenny skratta inte ! ;)
ajja idag hade vi fullt i restaurangen. vi fick tom säga nej till folk
så ja det gick väldans bra idag. sjukt härligt väder också som jag skrev
i föregående inlägg! gillas! :D 'eftermiddan-underbaaar! :D mihihi

jajaj nu ska jag avrunda:) har inget vettigt att skriva ändån.:)
sov så gott folk!



MISSLYCKAD'

2/3-10

godmorgon!
nu sitter jag här och väntar på att vi ska äta frukost,
blev tyvärr inte jag som fick vara i restaurangen idag. :(
men som sagt, vi kan ju inte va för många där heller, blir ju kaos då.

det är riktigt fint vårväder idag, sol och snön är nästan borta.
underbart
bloggar mer sen


1/3-10

godmorgon godmorgon.
ska ta bussen till skolan om typ en halvtimme, inte okej...
för jävla tradigt väder också, går gärna och lägger mig igen.
knappt sovit inatt pga att jag tänkt på massa saker, på restaurangen imorgon , och hästarna idag...
usch.
men måste klä mig om jag ska bli klar här idag.
skriver väl mer när jag kommer hem



RSS 2.0