du vände upp & ner på hela mitt liv

en dag som denna består så klart av måååånga dopp !
mamma ringde för att väcka mig vid 9 i morse men tro de eller ej jag gick upp 11 x)
drömt så satans mycket inatt -,- massa om skolan , våra sista dagar osv....
jag antar att jag saknar de lite. alla skratt, allting

skulle till tandläkaren 1 & 20 min senare var jag hemma igen  X)
mamma körde & istället kom sabina.
& ja vi älskar vaatten!
vi ska bada innan vi lägger oss också! gaaaaaaaaalet gött :)
 
imorgon ska vi förmodligen göra samma sak om de nt spöregnar eller så.
kanske stan också eftersom jag inte har nån träning. jäkla gött eftersom läget me mina naglar inte är så bra precis.
-.-

jajja i veckan kommer förhoppningsvis mitt svarsbrev från gymnasiet. rätt nervöst faktiskt , & bara för att jag är jag så vet jag att de typ är 80 % chans att jag kommer in så sitter jag ändån & tänker vafan gör jag om jag inte kommer in...


hoppas ni har de gött i väärmen ;)
gonatt /J


ugp3 landskrona

igår stack jag in till badet vid 3 tiden & sen på kvällen stack vi hem till lisa eftersom jag skulle sova där :)
sen kolla vi film typ halv 11 x) haha. & jag vakna typ 7 gånger inatt.  upp vid 7 , frukost & sen cykla till badet me all packning x) inte lätt för en klen cykel. ajja vi kom dit hela & jag skulle jobba som funktionär hela dagen. Fått riktig bränna & man är lite röd om axlarna & lagom röd i huet :)  DE SVIDER -.-   men vi gillar brännan.
vi cykla även ner till cement & bada o sola:) & lollo trilla me cykeln i backen påvägen hem x) bra jobbat ! (N)







ska väl snart krypa ner i sängen eftersom jag är tröött.


fredag

idag har jag bara solat & badat. 25 grader. galet skönt ! riktigt varmt för att vara i vår pool.
imorgon drar jag & kollar simtävlingar & sover hos min söta kusin lisa :) kommer nog dock inte att tävla på söndag , checka bilden så förstår ni anledningen till varför.  på båda fötterna dessutom :( kommer att finnas på mobilen & kommer kanske logga in på msn nångång ;) & vissa har tydligen problem me bankomaterna nere i chile x)
see you på söndag annrs :)
gonatt!
  

R.I.P



en helt vanlig dag i malmö

ah stack till malmö me adina & marina idag i världens väärme!
marina köpte ''sol''brillor & skulle ha sin mjukglass som hon dessvärre aldrig fick. x)
vi lyssna även på sky´s the limit inne på max & de va myys. Typ bara vi på övervåningen. (y)
vi sprang runt ööverralt typ! hhaha



bäst!


tisdag

ahaja!
imorgon ska jag va me mina 3 bästa & fina vänner :) (förhoppningsvis)
& ingen träning vilket är nice eftersom mina två halvlösa naglar inte vill.. :/

på torsdag ska jag va me söta evelina:) saknat henne också .

tävling i helgen. dock bara på söndag! får väl se hur de går me tårna... inte särskilt mys om skydden går av eftersom de gör ont som f-n.. -.-


ajja nyss vann också sverige mot serbien som hade 7 varningar & 2 utvisningar x)
sverige spelar mot england på fredag i götet. de får man nt missa:)
ajja gonatt på er:)




No puedo terminar pensar a ti......<3|







EVERY GIRL AROUNDTHE WOORLD, I WANNA SHOW YOOU SKY`S THE LIMIT FOR YOU

-





så s-n braa låt!!!! ojojoj sikken låt! :)  & vi gillar att ola sjöng om landskrona i sin allsång :)
stan idag, käka på tycho me sabina:) myspys på de! & någon som vill göra nått i veeeckan? :)



El mundo es lindo, pero tu eres mas lindo que el mundo..



(inget me bilden ;) )

20/6-09

Tjao gott folk :)
igår vare midsommar & jag kollade då även u21 matchen mellan sverige-italien som min kära spansklärare var & kollade på & jag skojjade me han dagen innan & sa att jag hejjade på italien, & så vinner dom  x) ganska klockrent faktiskt!

idag så har jag bara solat lite & sen i eftermiddes stack vi in till tivolit i stan. Träffade kära gamla jesper som gick i min klass innan.  


glad midsommar!

hahaha dagens ungomar x) hahahha jag säger bara dagens vuxna? :)  hahaha
haha vissa är lite roliga me dedär!

skriver glad midsommar nu ifall jag inte hinner imorgon så

GLADMIDSOMMAR GOTT FOLK! :D


i can´t turn back to time...

ni får ursäkta bloggtorkan men sanningen är att jag inte haft nånting o skriva om.
dom senaste dagarna har bestått av vila vila & vila.
& imorgon äre midsommar & då kommer sabina hit & hon skulle ta me nån rolig film :)


& ja idag äre även 1 vecka sen man lämnade alla roliga personer som jag saknar grymt mkt faktiskt. :/
de kommer aldrig bli samma sak som förr.. Jag hoppas & kommer säkert trivas me allt fint folk på selma om jag kommer in. Nervöst att vänta på att intagningarna ska bli klara... -.-

aja allt de fixar väl sig sen


GLAD MIDSOMMAR!


bjuder på olas omslag till sky´s the limit-fräsigt värre!

-

först & främst Grattis till Therese som skulle fyllt 16 år idag.

Hennes kompisar har gjort en fantastiskt fin blogg  om henne. Tjejen som blev offret i ett svartsjukedrama. Helt sjukt.
Besök den
http://minneavtherese.blogg.se/

värd att läsa -

Porque tu eres todo el mundo para mi....



Tjenare! :)


idag har jag vilat,sovit ,kollat på TV & solat
träffade trevligt folk när jag var uppe & handla i affären också som sa'' uuuu du måste berätta nu, den meningen var speciell juu'' ja ... x) hehe

bara softa ikv:) myys!  kort & gott såäre B)



hej !

hahah robin är ju för rolig x) bara för att jag behövde hjälp me en mening på spanska skulle han tvugnet veta hela historien om varför x)
hahaha ska tvugnet veta ALLT!
bara för de så ska jag bjuda på en bild på den nyfikna jäveln också x)

haha




inatt så sov sabina hos mig & idag åkte hon hem med halva huet i tomatfärg & halva huet utan ;) så blire när man somnar i solen!

Grattis måns på 23 års-dagen! !


:)

nej nu ska jag försöka va lite duktig & berätta om vad som hänt som senaste dagarna.


Avslutningsmiddag 2009
efter 10 år tillsammans går vi skilda vägar..<3


åh de va riktigt sorgligt igår. Det var mycket glädje & sorg på samma gång. mycket tårar. alla var helt förkrossade...
& Robin P :s tal , det var riktigt bra & mycket rörande. Starkt att våga gå fram & säga ett sånt tacktal som han gjorde. Alla var verkligen fina & man blev rörd av bara det.
Godmat,bra underhållning,mycket skratt , det var verkligen ett fint farväl.
Ingen kunde hålla tårarna tillbaka, inte ens på efterfesten. Fredric bl.a var helt rödgråten & det gjorde ont att se alla så ledsna :( Vi har verkligen gått igenom mycket! mycket som jag aldrig kommer att glömma.

<3

 




&
igår tog även simon studenten! :)
grattis simon!


student+ citadellet

ja igår var man på sabinas student , så jag ,pau,simon & yvonne stack till Polhem i lund för att se när sabina gick ut:)
till sist ropades hennes klass  es3b upp :) hon kommer gla o hes:) hon lät som en fågel sen på kvällen och ja vi hade en del kommunikations problem x) hha:) på fredag äre simons tur!

'




idag var vi på citta m klassen efter att vi spelade maskeradbrännboll som var riktigt dramatisk, först krocka maria & öster så maria fick näseblod o hela skitet o sen råka sune skjuta bollen i huet på LB.
käka pizza o godis när vi va i stan o hade ne frågesport o satt o snacka.  De regna som fan när vi cykla hem -,-




skolavslutningen imorn..

dagens outfit



Linne-esprit
tröja-ginatricot
joggingbyxor-teamsportia

Jepps det blev då dagens outfit eftersom jag fryser fortfarande sen helgens tävlingar ute på citta.
Idag så hade vi först en ''tipsrunda'' m pelle och dössa och killarna tyckte de va väldigt roligt att kasta kottar på dom ;)
Sen städa HK-salen och skåpen och sen sticka hem m alla saker x)
Ikväll blire stallet :) last time innan sommaren men sen när sommaren är över så blire att dra tillbaka dit igen:)
&
imorgon blire citadellbadet m skolan & student & på ons blire citta m klassen:)
finns på mobilen;)


''Detta är nu inte slutet , inte ens början på slutet, Det är möjligen slutet på en början''

@citadellet

först o främst som sverige spela igår x) sikken tabbe ...
ajja igår när jag okm hem från badet vid 7 så kom sabina m familj för att grilla hos oss o kolla kvalmatchen mellan s-dk.
Bara o gratta danmark o så får man hoppas att dom vinner på ons mot malta.

I morse vaknade jag och kroppen gjorde jälvigt ont så smsa min tränare o strök mig på 100 ry som var på morronen. Gick o la mig igen o sen när jag vakna vid 10 käka jag frulle o stack till stan sen.

de gick rätt bra på 100 fritt som jag simmade och fick 4 sekunder över pers så de va bra me tanken på att perset tog jag i 25;an- Sen fick jag leka funktionär :) sista heatet hade jag alla simmarna från väsby runt om mig för dom skulle hejja på en tjej som simma x) dom hade nog kastat i mig om jag såg att hon simmade fel o diskade henne .... men nu behövde jag ju inte göra det heller. Hem o duscha VARMDUSCH! !! så jälva frusen..
imorn äre skola o ja..

vilken dag...

 
ojojoj sikken dag. Gick upp vid 7 in på badet o simma insim. Sen stack jag ,anna & sofia till citygross för att handla frulle x)  Sen däckade vi ihopa på marken för de va ju så jälva lång tid innan vi skulle simma.
Gick rätt bra faktiskt me min ''host'' fantastiska kondition osv. Fick bara en sekund över pers från lågdistansen. :)
imorn äre en ny dag där inne och bilder kommer väl senare;)

last friday

Tjena!
jooo då va de sista fredagen på sandåker.  känns helt konstigt egentligen :/
Dagen bestod av 2 filmer och brännboll på idrotten. Vi såg på Taken och en annan film. Taken va rätt bra faktiskt.
Som sagt spela brännboll på id o de va massa kul! :) vissa var lite väl taggade och man fick bl.a inte slänga ner racket i marken och vinne träffa aldrig bollen så han blev sur o slängde ner racket i marken så alla i mitt lag börja gnälla om poäng som vi skulle ha ;) sen la han ner den fint i fortsättningen x)

sen stack jag o mamma till centersyd för att handla studentpresent till simon ;) jag bytade även min tröja som där va hål i och köpte också ett linne ;)
 Imorgon finns jag på citadellbadet;) så smsa and call me!





..

Om jag kunde skulle jag

säga vad jag känner.

Rädslan är dock för stor,

rädslan över att du

inte delar mina känslor



Jag önskar att du ska

ha en liknande min.

Jag vill vara den som tar alla

dina ord,

 den som får dig att le



värdelöst värdelöst, ! allt känns bara fel! ska jag bara glömma det och börja om ännu en gång...

jb


Onsdag 3 juni 2009



SKY`S THE LIMIT
22 Juni !



mjao va jag längtar ! + att idag är det 1 år sen kristianstad förra året!  miss it! Den dagen var bra! Riktigt bra!
Det var även då som det fina lilla fölet föddes och som klarade sig ! 1 helt år sen. jag minns det som igår!

______________________________________________________________________________________________
Idag så tittade vi på filmen Hair på musiken eftersom 4;orna var borta och snodde alla lärarna.
Sen idrott då vi spelade softboll som är en annan verision av baseball. Gick dock inte så bra. så jävla svårt att skjuta!

sen so och spanskan där vi fick reda på våra betyg och jag är dödligt glad att jag lyckades höja mig och att jag aldrig gav upp. Vi fick även sånna tacochips :) muums! . jag och en del andra fick hans privata mail bara för att han skulle hjälpa oss med spanskan och om det var något vi undrade över, eftersom jag inte kommer ha spanska på 1 år nu :( känns lite ledsamt eftersom det har gått så bra detta året. Imorgon om en vecka är slutet här... 


10 år

snart är det knappt en vecka kvar till skolavslutningen och vilket bra år det har varit egentligen! 10 år är galet mycket
Liksom i 7;an ville man fly från varandra och nu är man så bra kompisar så det är sjukt!
Gymnasiebesöken,utfärderna , skratten ja dom är många, alla roliga,knasiga, bra  och kassa lärare som vi har haft.
Jag har även insett att jag lärt mig en del i år framför att på spanska-biten. Herregud va jag har lärt mig, jag tänkte ge upp för jag insåg snabbt att det bara gick åt helvete, vi bytade lärare varje år , allting rasade. Men i år fick vi Robin, som är den bästa läraren jag nånsin haft. Att dra hela 8;ans kurs på 4 veckor skulle vara omöjligt för vilken person som helst men nejnej inte för Robin som drog hela kursen med oss på 4 weeks och vi klarade det :O Jag kunde enkla meningar och ord och nu kan man helt plötsligt avancerade meningar och kan skriva hela texter och redovisningar,använda rätt tidform av verb osv.
Även att våga gå fram och redovisa inför en hel klass på SPANSKA har vi dessutom lärt oss att våga. Det hade jag aldrig gjort annars det kan jag lova er! jag lyckades tom. med det jag aldrig trodde jag skulle lyckas med- att höja mitt betyg! Tack för all kunskap Robin , jag är väldigt tacksam för det !

Vi har även massa fina minnen från alla år, som i 3;an när jag bröt foten och vi var på dinosaurieland då det hagla och åska som det aldrig gjort förr. När vi paddlade i 7;an, När vi gick från ålabodarna till citta i 8;an,Danmark(tivolit) i 6;an och lägret i åsljunga eller var de var i 5;an.
Jag kommer fortfarande ihåg min första dag och jag lär komma ihåg min sista dag också!
kortfattat egentligen om mina 10 år på sandåker och mer lär komma om dom 10 åren i senare inlägg;)
/Julia



-

Grattis Darin som blir 22 år idag :) <3





ola som får sina presenter:)  så sött! bungyy jump...... x) haha
http://www.diggiloo.com/#/senastenytt/videodagbok?dag=2009-06-02&video=0





RSS 2.0