31 /1-10

hejsanhejsan!
sitter för tillfället och kollar tv faktiskt,  vädret är lite tråkigt och jag vill
verkligen utomlands och åka skidor eller på en solsemester nu... tycker de
börjar bli riktigt tråkigt här hemma nu.. händer lisko minte så mkt...
o om vi skulle till österrike skulle vi åkt om typ 2 veckor... de hade vatt najs men
ja så blir de alltså inte :( Jag själv som faktiskt var riktigt sugen... usch!
Det är lite tråkigt när man inte har något att se fram emot sådär direkt... :(

gårkvällen spenderades hemma hos sabina eftersom hennes bror stefan hade kalas, trevlans.
många bra kommentarer vid middagen, därefter se robinsonfinalen, synd som fan att inte sanna
vann. Tyckte inte Hans var värd att vinna...
Ut till stallet också för att hjälpa till att fodra osv. Snack där med.
Sen vid 11 halv 12 blev de hem o sova.

Nej nu ska jag hoppa in i duschen och göra v mig litegrann så jag inte ser ut som jag sovit i 3 veckor..
:)


nytt

gjort om hela bloggen igen x) haha
ny header igen alltså

gammal


ny


29/1-10

världsbäst (v.
 idag blev det att vara hemma , men jag mår mycket bättre nu än vad jag har gjort i veckan.
Känns fortfarande som en pinne i kroppen och lite småfrusen osv.
Drömde också en skitkonstig dröm inatt, eller ja konstig o konstig, men ja jag tyckte de.
De va lägret som vi ska ha i sommar med simningen. & ja där hände konstiga grejjer, behöver INTE ta upp mer angående de.:) konstigt iaf!

ikväll blire väl lets dance osånt.
Imorgon blir det kalas hos Stefan som fyllde 22 år igår, Grattis pojk!

Hoppas alla får en bra fredagskväll :)





(v




 wanna be loved by you..


,

världsbäst (v.




'







wanna be loved by you


SNÖSTORM?

är fortfarande sjuk vilket är SJUUUKT segt! blir nog ingen skola imorgon heller, vi får se hur det är.
Hellre sjuk nu än sen. Men det är lite bättre diag iaf vilket känns skönt.
Så medans snön faller ner utanför fönstret så sitter jag här och funderar på varför jag själv inte lyckas med saker som alla andra verkar lyckas med. liksom är jag så mycket sämre än andra? ser jag så mkt sämre ut än andra? Vad gör jag för fel? ...  jag antar att man måste börja någonstans och att vägen dit är lång..

nej nu ska jag krypa ner under filten igen och fortsätta att kolla på filmen :)


Viarp

Igår vad det sista gången vi hade hanna på ridningen, sjukt tråkigt

lovisa tyckte vi behövde tröstäta så hon hade tagit med 2 kladdkakor till oss! mycket gott!

vi hade hoppning och jag hade Fabian, så jag tänkte nä nu kommer jag åka i marken eftersom han brukar stanna och hitta på hyss. & framför allt jag brukar inte komma upp på honom 8)

stolt som jag var som kom upp på han HELT SJÄLV! duktigt (Y)
Var hela tiden berädd på att åka av men han hoppade jäääättttefint ! blev helt förvånad, de blev nog hanna också litegrann. Inget bråk eller nångting! sånt gillas!
hanna fick lite presenter o sen mumsade vi på kladdkakorna i sadelkammaren!
nä jag gillar när det går bra!


värdelöst

gick upp och verkligen försökte göra allt för att klara av skolan idag ,kan ju inte va hemma för länge,följde med till mammas jobb eftersom min buss har väldigt dåliga tider.. Mumsade på en bit choklad och varm oboy och försökte hålla huvudet uppe.  Gick till hotellet sen i hopp om att försöka klara hela dagen, monica o mia tyckte jag skulle gå hem eftersom jag (ff) inte mådde/mår så bra, missa bussen så jag gick till pappsis jobb ist och fick åka hem med honom, det är värdelöst att må såhär... :(  & det är värdelöst att missa massa, men tar gärna igen det hemma och satsar på att bli frisk.. jävla virusskit! 
  Får se också om jag orkar ta mig in till intern idag... nej nu ska jag krypa ner under en varm filt .
JAg blir aldrig frisk tydligen :(




ny header

 från
 till

måndag 25/1-10

Godmorgon!
eller ja goddag!
blev ingen skola idag heller eftersom jag fortfarande inte mår sådär
jättebra... men imorgon blir det nya tag igen! känner mig starkare
nu än vad jag gjorde i morse vilket är bra för en gångs skull
Ikväll blir det stallet och då är det sista gången vi har hanna... sjukt synd
hon har lärt mig mycket !  Vi får säga lycka till
till henne i flyinge! 
som sagt lite dålig uppdatering pga av måendet osv.
men det kommer! 
hoppas ni har haft en bra måndag! 

 


TRÖTT,SLITEN,STRESSAD

ja usch ja! nu är klockan snart halv 2 så jag hinner väl med ett inlägg till
Blev bara datorn och tvn ikväll.- Kolla nyss på en skräckfilm utan o märka att de
va skräck-.- duktigt! & ÄVEN HELT SJÄLV ! huh ... kollade som tur va inte så noga, kanske därför jag inte märkte
de heller...ajja tycker jag var duktig som aif märkte de när den var slut B) höhöhö
bara o fråga sebbe , han har koll & de hade han även här! (Y)
nej nu ska jag sova. är så jäkla trött så ögonen snart stänger sig

23:15

jahapp eftersom jag inte gör något vettigt så kan jag ju lika gärna blogga eller hur?
nu ikväll så kom christer och carina aureskoug hit för att käka middag och lite sånt.
fett längesen dom var här eller att vi var hos dom.  men som sagt sitter jag med dom?
nä inte precis. eller ja jag gjorde ju såklart när vi åt och sen tog jag datorn och kröp
ner i mammsi o pappsis säng och kollar tv eftersom jag fortfarande inte har några kanaler
på min egen tv vilket jag tycker är ganska dött . x) känns liksom lönt o ha en fin platt-tv
när man inte ens har några kanaler på den...Papput för lösa det sen när han har tid någon
dag.  imorgon får vi väl se vad som händer, blir nog bara småsaker isf tror jag eftersom
jag fortfarande mår ganska skit.  Det vill inte ge med sig. :( -.-

nej nu ska jag avrunda detta och hoppas ni själva har haft en bra helg osv. den är ju inte slut än  :')

godnatt




var är mina vänner när jag behöver dom som mest ?:(


pics :)

bilder från helgen,  bjussar på 3 st, första min outfit fredag kväll , 2 & 3, bild på mig och solomon





fler bilder kommer:)


juliaa'

bio igår, avatar ritkigt jävla najs med 3D
riktigt häftigt. skräckfilm nästa i 3d hahaa! nej fyfan!
:) mycket bra var den!
sen blev de hem o sova o idag stack jag först till dagstorp
för att möta sabina o kolla lite hästtävlingar som var där
osen hem till henne o rida:)





22/1-10

End of the week
bio ikv med sabina och hennes famil:)

blev ingen skola idag heller... har väl fått nått jäkla virus
i kroppen antar jag... det vill inte bli bättre
 Träningen igår var iaf skoj som vanligt
jag är så jäkla glad att jag tog upp det igen. Vi simmade lite
max o sånt igår också, ganska bra inför tävlingen nästa helg
tycker jag. MEn gud så jobbigt också!
iaf imorse fick jag fortfarande inte i mig mer än min actimel
och varma oboy . Fick inte gå utan o äta så det blev krypa ner
i sängen igen, Dock så hade jag bara en lektion + idrott idag så
det var inte sååå farligt idag. Har ju gjort veckans arbeten också

Ikväll blir det bio iaf på entré med kusin och familj,. Det blir avatar idag:)
först ska vi hem till sabina och äta några goda stora feta mackor:) mums och sen
blire iväg till biografen! så jäkla kul att ha någit att göra på en fredag:D
& imorgon kommer gäster hit, mindre kul men jag överlever :)
lång inlägg det här blev:)
bilder kommer väl imorgon eller något :)



21/1-10

hejsan! förlåt för att jag inte bloggade igår, finns dock en anledning till det också.

även idag har jag varit hemma vilket inte alls känns
sådär jättebra egentligen. Men idag har jag iaf lyckats
få i mig mat vilket jag knappt gjorde igår.
vaknade i förmiddes, gick upp ock skrev
dagens projektarbete och skickade in det.
Känns bra att man gjorde det man skulle fast man
var hemma.

ikväll blir det nog träning iaf .& imorgon blir det skola och då har jag först engelska vilket
jag INTE tycker om direkt. Sen är det idrott och det gillar vi desto mer.
Sen på kvällen drar vi till Entré med sabina och familj och kollar på avatar på bion.
Sen på lördag kommer aureskoug hit och äter middag. Dock äre bara vuxna så vi får se
vad jag själv hittar på.
Nej nu ska jag avrunda här.

sköt om er!




19/1-10

hejsan!
idag har jag bara varit hemma eftersom
jag inte mådde sådär jättebra i morse.
Det var precis som all energi och kraft
flugit ur mig..  Så idag har jag bara sovit
och kollat tv. men ikväll blir det ändån
träning. Det är jäkligt dumt att missa nu
när man börjat igen. så ja det finns liksom
inget att blogga om idag direkt.
men jag hoppas att er tisdag har varit bra :)

/juliaanjert



18/1-10 fortsättning

yesyes nu har både kerstin & sten och sabina åkt hem.
Sabina kom som sagt hit till mig vid 5 och följde med till
stallet. Jag red Fabian och ja idag var han väldigt envis.
men de gick bra ändån. Sen gick klockan och tiden rann iväg
och ingen pappsi. Vi ringde och ja, .... han hade glömt oss x)
så de blev brått iväg och hämta oss. Annrs hade vi nog suttit
där i en timme till x)
ajja han kom iaf :D haha
sen när vi kom hem fika vi och jag o sabina körde på tradionerna.
:)


haha de va min kväll :)
& nu ska jag kolla min säng eftersom det lät som den gick sönder igår 8)


godnatt på er!:D

aw..

min flickvän lär inte få någon mat.. vi klarar oss på kärlek..



18/1-10

GRATTIS PAPPI :) <3

det var riktigt jobbigt att gå upp i morse.
Upp o gratta pappa sen iväg till skolan.
Köket idag, Ganska soft, dock fick jag ta de
mesta av disken själv eftersom jag hade den
stationen med angelica fast hon lämnade mig i sticket
-.-
lite irriterande. Andra hjälpte mig så vi blev klara med
det och sen åkte jag med mammi hem.
Nu kommer snart kusin eftersom hon ska följa med
mig till stallet:)
hoppas er måndag har varit bra!


söndag

I tried and then some more
Instead of dragging the both of us down
Divide separate ways
It's never easy this way, its never easy this way
I tried and then some more
Instead of dragging the both of us down
Divide separate ways
It's never easy this way, it's never easy this way



17/1-10

idag har jag bara softat som jag kanske skrev i tidigare inlägg, sen var det pappis kalas,
lilla thea varo också här. Små barn är så söta:) imorn följer kanske kusin med till hästarna :)
skojskoj.
ja skolan också, ORKAR INTE! hoppas veckan går lika fort som förra!
ajja godnatt
peace and love

& ja jénny du är bra ska du veta ;)


17/1-09

its time for a new start  ?



juliaa'

usch ibland tar ord så hårt.. man blir så besviken
får man inte ha en egen åsikt?
bara för att du & jag inte tycker samma behöver du inte bli sur o sånt
på mig, som har min åsikt.
du säger att du inte kan diskutera med mig,
ska jag se dig som förlorare då eftersom du då inte ens
kan stå för dina egna åsikter... & klandra inte NER mina
respektera dom istället.
låt mig ha mina så låter jag dig ha dina åsikter!


tur att vissa andra kan ta det som människor i vissa sammanhang.

& även tack till er som kan respektera mina åsikter!
& detta är INTE riktat till någon person!
så vi slipper den diskussionen sen!

peace and love!


pojkar som leker med elden bränner sig


16/1-10

ber om ursäkt för dålig bloggning idag men det
beror på att varken humöret,måendet eller orken
fanns idag, skulle egentligen sovit hos adina idag
men det blev inte så eftersom jag vaknade o mådde skit
och vågade inte riskera nånting :( skittråkigt verkligen!
så tagit det lugnt och sovit har varit dagens aktivitet.

Det var mysigt igår hos sofia förresten. Vi satt nere i deras gästrum o kollade
på lets dance. tack för kvällen!
imorgon blire kalas för pappi! :)
jag återkommer väl då:)

ha en trevlig lördagkväll och helg!


juliaa'

usch jag känner mig verkligen som en idiot...
usch ibland är man värdelös...

jag saknar tiden då jag var bra på nånting...


nu...

hej nu ska jag snart iväg igen till sofia denna gång:)

var hos eve i eftermiddes o vi prata massor o läste tidningar där jag hitta ett kärlekshoroskop för året

''du passar bäst ihop med en tvilling blablabla'' tyckte de va komiskt eftersom jag nyss blivit vän me folk i tvillingens tecken 8) så kan de gå!

haha:)

nej nu ska jag ta på mig något varmt!

/julia


j, 15/1-10

nu är jag hemma, eller har vatt de ett tag:) skolan var soft, dock inte min träningsvärk :(
nu ska jag snart till stan så ja! hinner inte uppdatera så mycket.
Hoppas att er dag varit bra och som sagt så har jag ändrat lite i bloggen, både bakgrunden och headern.
vad tycks?:)



gamla

 

 
nya


snacka om äckligt och läskigt

Lammet föddes – med människoansikte

Klicka på bilden för större format.
  Klicka på bilden för större format.

”Jag trodde inte mina ögon”

Ett får i Turkiet har fött ett lamm som chockar världen.

Lammet har ögon, näsa och mun – som en människa.

Nu sprids bilden på lammet över internet.

Det dödfödda lammet föddes i en by nära staden Izmir i Turkiet.

Veterinären Erhan Elibol tvingades utföra ett kejsarsnitt på ett får som inte lyckades lamma på normalt sätt.

Han fick en chock när han såg att lammets ansikte såg ut precis som ett människobarns.

Trodde inte sina ögon

– Jag har sett mutationer på kor och får förut. Jag har sett ett enögt lamm, ett tvåhövdad lamm, ett lamm med fem ben. Men när jag såg den här ynglingen kunde jag inte tro mina ögon. Hans mamma kunde inte föda fram honom så jag var tvungen att hjälpa djuret, säger den 29-årige veterinären till CNNTurk.com.

Lammets huvud har flera mänskliga drag. Ögonen, näsan och munnen ser precis ut som på ett människobarn – bara öronen ser ut som på ett får.

Veterinärer säger att den ovanliga mutationen förmodligen kommer sig av att fåret fått olämpligt foder med för mycket vitamin A.

I Zimbabwe födde en get en killing med liknande mutation i september förra året. Killingen levde i flera timmar innan de skräckslagna byborna dödade honom.

Trodde på onda krafter

Guvernören för provinsen där killingen föddes var övertygad om att den var frukten av ett onormalt förhållande mellan geten och en människa.

– Det är första gången jag ser någonting så ont. Det är verkligen pinsamt. Huvudet ser ut som en människa och kroppen som en get. Det är tydligt att en människa är skyldig. Onda krafter har fått personen att tappa självbehärskningen, sa han

Den muterade killingen var hårlös och enligt byborna var till och med hundarna rädda för det bisarra djuret.

När byborna hade dödat geten brände de kroppen. Biologer fick därför aldrig chansen att studera den ovanliga mutationen.


aftonbladet



j, B2 <3

nu är jag hemma efter ännu ett pass, eller ja har vatt hemma i en halvtimme redan men iaf.
SJUKT JOBBBBBIGT ! ajja skitkul också, och jag dog typ efter insimmet x)

jajja
måste säga att de är sjukt underbart folk i den gruppen alltså!
jag älskar er ! ni är så jävla grymma, & TACK för att ni fick mig att komma tillbaka! <3
det betyder!
men de var så,jag behlvde en paus och ja jag har aldrig mått så dåligt som
jag gjorde under hösten. riktigt sämst mådde jag. fyfan...
men jag hoppas våren blir bättre:)


Fredericia DK 09




tidsfördriv

Svara ärligt på dessa 60 frågor:


1. Vad är ditt mellan-namn? - Emma
2. Vilken tid gick du upp i morse? - kvart i 7 typ
3. Är du i ett förhållande nu? - nej :(
4. Om ja, hur länge har ni varit tillsammans? -
5. Vem var du tillsammans med sist? - -.
6. Får man fråga varför det tog slut? -
7. Har du haft ett seriöst förhållande? - nej.
8. Vem vet mest om dig? - jag antar jag
9. Vad gör du på fredagskvällar? - olika
10. Bästa filmen du någonsin har sett? -  vet inte.
11. Har du haft sex med fler än 5 personer? - Nej.
12. Har du någonsin varit full? - nej
13. Har du testat droger? - Nej.
14. Röker du? - Nej.
15. Snusar du? - Nej.
16. Saknar du någon just nu? - Ja.
17. Hur mår du idag? - Bra faktiskt. :)
18. Hur många tabletter tar du dagligen? - En.
19. Vad gjorde du för exakt ett år sen? - skolan antar jag? det jag gör idag fast i 9,an då
20. Bästa minnet från sommaren? - Landskronakarnevalen bland annat :)
21. Senaste landet du besökte bortsett från sverige? - Danmark.
22. När var du där? - somras
23. Är du rasist? - Nej.
24. Har du helt svenskt ursprung? - Ja.
25. Om nej, vart kommer du ifrån? -
26. Föredrar du svenska eller utlänska tjejer/killar? - Svenska.
27. Ser du fram emot någonting just nu? - gör jag väl :)
28. Sköter du skolan? - Ja, jag gör mitt bästa
29. Vad hade du för betyg förra terminen? - minns inte
30. Vad är det bästa du fått på ett prov? - MVG.
31. Vilket ämne var det? - minns inte riktigt. nått noprov o svenska
32. Har du fått ig på ett prov? -nej
33. Har du spelat/spelar du i ett band? - nix
34. Anser du dig vara intelligent? - njäh:P
35. Vilken har vart den bästa tiden av ditt liv? - när jag var mindre antar jag, eller så väntar den tiden på mig
35. Vilken månad? - ?
36. Den värsta tiden då? - antar att de va i början av förra året som ff sitter kvar litegrann
37. Har du mått jättedåligt psykiskt? - Nja.
38. Har du skurit dig eller gjort dig själv illa på något sätt? - Nej.
39. Har du haft sömnproblem? - Nej.
40. Hur ofta gråter du? - ganska sällan
41. Vad gör du när du mår dåligt? - ingenting oftast.
42. Vart vänder du dig för att prata när du mår dåligt? - oftast ingenstans men brukar snacka me en del vänner isf
43. Vill du ha tillbaka någon av dina ex? - Nej
44. Vilken klass går du i nu? - hr09a
45. Vilken skola? - Selmalagerlöfgymnasiet
46. Har du varit otrogen någon gång? - Nej.
47. Har någon varit otrogen mot dig? - Nej.
48. Är du stolt över dig själv? - När jag känner att jag har gjort något bra
eller lyckats med något,
49. Vad är det bästa med dig enligt dig själv? - att jag bryr mig om väldigt många och om sång jag egentligen inte ska lägga mig i
50. Vad får du ofta komplimanger för? - ögonen och håret.
51. Har du lätt för att få folk att skratta? - händer ibland:P
52. Cider elller öl? - Cider.
53. Har du några talanger? - Det har jag kanske,
54. Vet du om någon är kär i dig? - Ja,
55. Är du kompis med ditt/dina syskon? -har inga så nej
56. Vad står det i ditt senaste sms? - hm orkar inte kolla 8)
57. Hur lång är du? - 1.65 typ.
58. Hur mycket väger du? - Typ vet inte:P
59. Vilken storlek har du på kläderna? - xs/S ibland m.beror på lite va de är för kläder
60. Har du svarat ärligt? - ja


juliaa' 14/1-10

TORSDAG
hejsan! allt bra med er?


äntligen hemma, dagen har gått väldigt fort
för att vara torsdag. Vi blev indelade två o två
efter en hälsningslek och jag hamnade med victoria.
vi hade projekt om drycker så det blev vitt vin för
vår del. Så ja arbete o snack med angelica och
marcus mest. och arbete såklart! (Y) sen kort redovisning
om det.  de gick bra faktistk . de va min dag i princip.)
nu ikväll blir det träning och imorgon är det fredag :)



j, du är en sådan man behöver se en gång för att sedan drömma om....

hejsan!

riktigt lugn dag idag i skolan, hoppas det blir så hela veckan.
Överraskades av nytt folk i morse som vi sedan kom på att  de va ju 3,orna som kommit tillbaka
dom verka va snälla iaf!

ont i hela kroppen har jag :( usch det gör ont att börja träna igen...
ajja vi hade iaf roligt som fasiken igår! :D

ajja nu ska jag krypa ner i sängen med datorn o kolla tv.D


j' mina 3 änglar




ni är bääääst!
ni är dom bästa man kan ha !

& även alla ni andra fina


tidsfördriv

Din kropp:

hur lång är du:
 1,65 ungefär
hur mycket väger du: no idea
vilken sko storlek har du: 38/39
är du nöjd med din kropp: nej
skulle du kunna plastikoperera dig: tror inte det nä
välj en sak du tycker är fulast på dig: finns ju en del
vilken ögonfärg har du: bruna
vilken hårfärg har du: mörkbrunt
har du lång överkropp: nej den är väl normal tror jag .. :S
har du långa armar: ganska faktistk.
har du långa naglar: nej x)

Dina känslor, tankar och humör:

hur är ditt humör nu:
jag är väl glad faktistk.
vad tänker du på just nu: får du inte veta ;)
saknar du någon just nu: ja
gillar du någon: ja
är du kär: ja
är någon kär i dig: tror jag inte, men jag hoppas såklart
älskar du någon: ja
hatar du någon:  nja inte hatar men tycker inte om
hur är du om du är hungrig: lite seg kanske
hur är du om du är trött:  trött
om du sovit i tre timmar: Trött

Dina önskningar:

du skulle egentligen velat heta:
therese tycker jag är fint
du skulle egentligen velat bo: las vegas :D hahaha nej ingen aning
din högsta önskan är: vet inte
du skulle vijla ha: en pojkvän :§

Ditt rum:

vilken färg är det i ditt rum: vitt
har du en tv i ditt rum:  ja
har du en dator i ditt rum: ja laptopen
har du en säng i ditt rum: men jaa
vilken färg är ditt påslakan: lila ,rosa o vitt typ


test

Utseende:

Hårfärg: mörkbrunt

Ögonfärg: bruna

Längd: 1,65 typ

Skostorlek:38/39 


Kärlek:


Har du en kille just nu? nej :(

Gillar du någon?: ja de gör jag kanske ;)

Vem? hahahahhhahah min hemlighet

Har du haft många förhållanden?: haha..´NEJ

Smak & Stil:


Vad har du på dig nu ? tshirt


Hur ser dina trosor ut? orange björnborg

Vem är din förebild?  många

Bad Days:

Har du varit full? nejjj .

Har du däckat? nej

Har du rökt?: NEJ

Har du snusat? NEJ

Har du gjort något olagligt?  ja cyklat utan hjälm när jag var under 15

Har du slagit någon ner till marken? nej


Ja/Nej:


Är du allergisk mot något? vet inte

Har du en Bästis? ja

Är du vegitarian? nej

har du vart med om ett stort gräl? nä inte direkt


J'det känns som om jag fick livet tillbaka

jaa tänk var simningen kan göra, all glädje som finns där gick jag miste om i ett halvår...
den värsta tiden i mitt liv faktiskt.
idag skrattade jag och sofia från o till på HELA träningen. Vi har så kul där.
man slipper tänka på annat som man blir nere av då.. Jag är dum som försvann och gick miste om det i ett halvår..
nu har vi ju även 3 nya filurer i gruppen, dock tränade bara 2 av dom idag & dennis tyckte visst
om att kasta sin platta på mig. haha x) bara för att jag inte tänkte tillräckligt fort.. hhhaha seg som man är
nej nu ska jag bara VILA eftersom jag är helt slut efter träningen

godnatt på er!





nu..

sitter jag här vid laptopen eftersom min stationära kicka mig nyss o klaga på att nån fil var skadad o att windows inte gick att öppna om man inte rättade till de :S ajjja har ju min älskling ju så ska inte klaga. hade jag inte haft den hade jag blivit sur som fan men ja.. jag har ju iofs ALLT där så lite sur kan jag ändån va;)
skolan, soft börja vid 10, sen gjorde vi i princip ingenting.. lite segt men ändån väääldigt skönt!
träning ikväll, jag har redan ont i hela kroppen :(  men usch va bra den kommer må sen!
sen mys o pys ikväll:)
hoppas er dag också har varit bra!


12/1-10

Godmorgon, i morse fick jag en härlig ''sovmorgon'' . Låg kvar i sängen till halv 9, gick upp
o åt o slängde på mig lite smink, orkade inte sminka mig fullt ut så jag bara drog på lite puder så jag inte ser helt nyvaken ut.  idag lär de väl va helt dött här .. Vikarien har ingen koll och vi har ingenting o göra... dödligt värre.
ajja nu ska jag spela nått spel för att ta död på tiden.
bloggar mer när jag kommer hem eller ja senare ikväll beroende på vart jag tar vägen efter skolan osv.:)
//juliaanjert

mys hos hästarna

japps nu har man nyss kommit hem från kalla stallet och krypit
ner i en vääärm säng.
 Surt att Hanna ska sluta också o så får vi jennifer ist... :(
hon är inte likabra...
men fabian piggade upp mig med en flåsning i ansiktet.
Det är precis som att han vill muntra upp en.
Det gick väldigt bra på lektionen också! (Y)
:)


ny dag imorgon, usch jag orkar inte...


                                                                                fina fabian!


-

man brukar alltid säga  kärlek börjar med bråk

& jo mina känslor bråkar verkligen med mig,

alla säger följ ditt hjärta

jag vet inte längre vad mitt hjärta vill.......


j' tillbaka till skolan och vardagen

heej!
inatt hade jag så sjuuukt svårt att sova, var dötrött,kroppen var pigg och jag skrattade åt lite konversationer osv.
&
skolan idag dådå, började vid 9 & ja vi gjorde ingenting mer
än att fixa till i restuarangen, sen satt vi o vänta o vänta, sen käka vi o röjjde undan de snabbt, va klara vid 1 men va tvugna o sitta kvar en hel timme o inte göra nåntng... :S
som sagt vi hade vikarie idag & ska ha de imorn med....
ajja men idag kunde faktiskt ALLA hålla sams o ALLA hjälptes åt (Y)
stallet ikväll :) myyyys! :D

hoppas jag får en bra pålle som inte bråkar eller kastar av miig:D fast de krävs dock lite för att få av mig ! ;)

hahaha, för typ 4 år sen var de inga problem att få av mig, en bockning o jag var på marken.
idag avgör jag för det mesta själv om det är lönt att sitta kvar eller bara glida ner på marken.
haha
ajja hoppas ni har haft en bra dag fast det var skola eller inte.
/juliaanjert


10/1-10

nu sitter jag här efter ett pass på badet, ja jag gjorde min comeback efter att ha varit
borta ett halvår.... (a) haha ska försöka att inte upprepa de igen.. för fyfan va jobbigt de är nu
jag & sofia & annette hade iaf roligt o anette ville lyssna på vårat samtal hela tiden
ajaj inte lyssna här inte ! :D
haha
ajja skolan imorgon,  :( :( :( :( :(
usch jag varken vill eller orkar och jag kommer va helt jävla död imorn...
usch.. GE MIG MEEEER LOV:D aahhaha
livet är ju som de är dock :/
& jag ska upp helt jävla tidigt imorn....
jag som inte ens har vänt på dygnet....


godnatt


j' sista dagen innan skolan

jaa idag är de sista lovdagen,

trist iaf! men nu börjar ju de riktiga men ändån. Hade GÄRNA varit ledig lite mer.

helgen har varit bra, bl.a myst,film o nova med mina 3 bästavänner:)
imorn skolan o stallet, gissa vem som kommer va död....
:(


your love has got me addicted

since u went away its been one year two months
but it just dun seem like yesterday we were still together
time has passed and things have changed so
why do i feel this way
cos you're with somebody else
and im with somebody else but

whenever i think about the the love we had
it hurts so bad
whenever i think about the love we made
i said that i'd be strong
girl i really thought that i'd move on
but still i find myself asking

do u still think of me like i think about u
do u still dream of me cos i cant sleep without u
tell me if time should make a change
then why do i feel the same
your love has got me addicted
said i dont know
when im with a chick and hittin it girl i call your name
said i dont know
when i be with somebody else i push them away
tell me if time should make a change
then why do i feel the same
i know i gotta move on but im so addicted to u

its been long enough dont know why im still holding on
if i had a wish babe i would turn back the hands of time
cos u dont know what u got untill its gone
its the reason why im writing u this song
girl im slippin and i dont know what to do
girl i admit it, im sick over u
damn i realised my mistake, my pride got in the way
i should have begged u to stay

do u still think of me like i think about u
do u still dream of me cos i cant sleep without u
tell me if time should make a change
then why do i feel the same
your love has got me addicted
said i dont know
when im with a chick and hittin it girl i call your name
said i dont know
when i be with somebody else i push them away
tell me if time should make a change
then why do i feel the same
i know i gotta move on but im so addicted to u

if u ever lost someone u truely love 
let me hear u say yeah
and if u lost someone u truely need
let me hear u say yeah

do u still think of me like i think about u
do u still dream of me cos i cant sleep without u
tell me if time should make a change
then why do i feel the same
your love has got me addicted
said i dont know
when im with a chick and hittin it girl i call your name
said i dont know
when i be with somebody else i push them away
tell me if time should make a change
then why do i feel the same
i know i gotta move on but im so addicted to u
<3






J' dagens uppdatering

förlåt men har absolut ingen ork att blogga just nu,
så uppdateringen kommer väl imorgon eller något sådant:)
hoppas er helg varit fint, eller ja det är söndagen kvar ;)
godnatt




me today





j'

Fyra frågor om förhållanden
Är du singel? ja:(
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? vet inte kanske
Hur många har du varit kär i? 2,3 typ
Är du kär just nu? ja är jag väl

Tio frågor om dig själv
Namn? julia
När fyller du år? 28 juli
Några piercingar? öronen
Vad har du på dig just nu? tröjja & joggingbyxor
Vilken årstid är bäst? Sommaren
Hur ser den perfekta dagen ut för dig? vakna sent o att va med ngn man älskar o få göra de man vill
Vad tycker du mest om hos dig själv? vet inte
Vad är du bra på? vettifan.... att klaga ;)
Vem älskar du mest på denna jorden? många! :)
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? Nej!

10 frågor om dina vänner
Vem vet allt om dig? typ eve o marina vet en del annrs vet ej, jag själv
Vem är den roligaste av dina vänner? hahha ingen kommentar, förutom de gillar jag marcus historier o klantigheter som han med vänner har råkat ut för
Vem är snyggast av dina vänner? alla ofc, vissa snyggare än andra;)
Vem är mest partyprisse? jennsan
Vem av dina vänner är mest "evil"? no idea
Vem står dig närmast? av mina vänner så äre typ eve o marina. sen finns de ju en del till
Bra kontakt med båda dina föräldrar? ja
Farligast i din familj? -
Ser roligast ut i din familj? hmpf
Coolast? haha dunno :D
Mest gemensamt med? hm... jadu.. en del kanske om det är vänner o familjen-dunno


10 frågor om idag
Vad har du gjort? vaknat, vatt m kusin
Vad ska du göra nu? ? jadu.. :(
Har du gjort något dåligt idag? nej
Vad har du ätit idag? frulle
Har du duschat idag? ja
Är du trött nu? njah
Vad händer i morgon? ingen aning, vill va med någon :(
Du varit i skolan idag? nej

ANNAT:
Hur mår du just nu? helt okej 
Har du piercat dig? öronen
Är du hungrig nu? lite
Vad är klockan nu just nu? 18:57
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? bloggen

TELEFON/MOBIL
Vem ringde dig senast: vettifan:P
Vem ringde du senast? jadu..
Vem sms:a till dig senast? evelina tror jag
Vem sms:a du till senast? öhmm.. matilda tror jag

FAMILJ
Hur länge sen var det du träffa din morsa? idag
Hur länge sen var det du träffa din farsa? idag?

ÖVRIGT
Gillar du punk? nej
Har du sminkat dig idag? ja

MUSIK
Lyssnar du på musik just nu? ja
Vilket är ditt favoritband/artist? finns en del
Vad gillar du för musik? olika:)

KLÄDER
Har du fler än 4 linnen? ja
Har du fler än 3 jeans? ja
Har du fler än 5 tröjor? ja

SMINK OCH HÅR
Använder du mascara? ibland
Använder du vax? nej
Använder du ögonskugga? ytterst sällan
Använder du kajal? nej
Använder du hårspray? händer
Använder du volymspray? nej
Använder du mousse? ibland
Använder du deodorant? ja
Använder du skinspray? nej
Använder du parfym? ja
Använder du läppglans/läppstift? läppglans isf men ytterst sällan
Använder du brunkräm? nej
Använder du rouge? ja
Uppsatt hår eller hängande? beror på
Plattar/lockar du håret varje dag? nej
Målar du tånaglarna efter varje gång du duschat? nej

KÄRLEK
Är du kär just nu? ja , kanske... jo..
Har du kysst någon idag? nej
Har du ett förhållande? nej
Är du romantisk? inte  visat riktigt än
Har du snott en kompis pojkvän/flickvän? nej
Vad hette din första flickvän/pojkvän? -
Hur länge höll det? -
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? ha ett förhållande 
Har du varit tillsammans med två samtidigt? nej
Vem sov du senast bredvid? sabina om ni menar allmänt:P haha
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? vet inte
Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? nej
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? nej
Vad gillar du för stil på tjejen/killen? haha svårt att förklara


juliaa' dagen i bilder





några bilder från dagen:) var som sagt med sabina. skojskoj!  vi försökte bland annat att åka skridskor
som inte gick så bra.
får väl se vad som händer i helgen :)
//juliaanjert

juliaa' ja jag har kass humor


6/1-10

jaa idag så är det ju röd dag så inga affärer är öppna eller
något sånt så det blir bara
ta de lugnt  o softa idag:)  Ska nog gå en
runda sen också eftersom det är ju ganska mysigt
väder idag. Är lite spänd och benen värker idag
så det kan ju va ganska avslappnande
att bara få röra på sig litegrann. Ja som sagt det är snö också
väääldigt mysigt! Sen på måndag äre skola igen. med vikarier :S vetefan
hur de ska funka... ajja nu börjar ju allt de roliga, praktiker, & att restaurangen öppnar.
Liksom inte det gamla tjatiga . Nu börjar de ju på allvar & då tar man ju det
mer på allvar helt enkelt. Ajja tiden har gått fort och jag hoppas den fortsätter att göra det.

ikväll blire rydberg på tv, ska kolla på de tänkte jag:)
ajja nu ska jag avrunda
//Juliaanjert




juliaa'vägen dit är lång,men utsikten är fin


juliaa'

5/1-10



idag vakna man redan vid halv 10 , huh, eller ja jag var i princip vaken HELA natten...
hade så jävla ont i magen så jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Höll även på o tuppa av i morse också pga smärtan...jävla skit

men jag sket i de o lät inte livet hänga läpp utan gick upp & gjorde v mig o stack
till burlöv me familjen. Erik & calle va där & även VÄLDIGT mycket folk, signeringskön var
ringligt lång. Tur att vi kom ganska långt fram.
Dock fick man inte ta kort med dom eftersom dom hade brottom eftersom dom skulle
till helsingborg nu efterråt.
ajja erik va gullig iaf! :) <3

tack janni,johanna,marie & ciccie!

sen leta jag upp föräldrar + farmor, mammi o pappi hade köpt min plattång som jag önska mig i julklapp ! :´)
Tack!


 

//juliaanjert


juliaa'

ju längre tiden går, jag inser mer o mer hur värdelöst det verkligen är...
jag ger upp


juliaa'

I am flying

My heart is taking over

The world is flashing by

Higher higher higher

I will follow wherever it might take us

Chasing through the sky

Higher higher higher



3/12- 2010

tänkte först skriva lite om jénny eftersom
hon ville det:) 
ja världens bästa jenny äre iaf ! Hon kan komma med
saker & rykten
när man som minst anar det, lärde mig det på rix i
 lund nämligen.
hoho...
Hon är alltid lika glad & skämtsam & är bland
dom första
(oftast) som man då möter på alla spelningar, osv :)
& ja du är världens bästa jénny !:D






I veckan händer de väl inte så mycket:)
blir väl kanske burlöv på tisdag o sen ska jag komma tillbaka till simmet innan lovet tar slut. Ser fram emot de faktiskt:)
nej nu har jag inte mer vett att skriva här :)
//juliaanjert

juliaa' 2 /1 2010

det är svårt när känslorna kommer ikapp...

men du är bland det finaste jag fått.




test

2009


 1. Har du hittat kärleken under året 2009? nej
2. Sett en fallande stjärna? nej tror inte det
3. Gjort någonting som du verkligen ångrar? kanske.
4. Varit kär? ja....
5. Varit olycklgt kär? kanske...
 
6. Hållt något nyårslöfte? nej

7. Snusat? usch nej

8. Rökt? bläää nej
9. Vart på konsert? ja,

10. Piercat dig på annat ställe än i öronen?
nej
11. Fått ig på ett prov? nej
12. Skolkat? no
13. Saknat någon/något?
ja....
14. Sovit brevid någon av samma kön? ja
 
15. Sovit brevid någon av motsatt kön? ja
16. Pussat någon av samma kön? ja
17. Slagit sönder något? kommer inte ihåg
18. Varit medvetslös?
nej
19. Skickat flaskpost?
nej
20. Fått nya vänner?
 ja
21. Druckit så mycket så du spytt? no
22. Fått höra att du är en hora? nej
23. Har någon nära till dig dött?
nej
24.  Skallat någon?
nej
25. Åkt snowboard? nej
26. Åkt slalom?
nej
27. Strippat inför folk?
 NEJ x)  
28. Sagt "jag älskar dig" till någon och inte menat det?
nej
29. Sagt "mamma" eller "pappa" till en lärare? nej,

30. Somnat på en lektion? nej men nära
31. Haft sex med någon och sedan ångrat dig? nej
32. Blivit sviken av någon? kanske
33. Använt falskt id?
nej

+ 14 frågor om dig
1. Vad är ditt namn? Julia a
2. Hur gammal är du? 16,5 år
3. Vad gör du just nu? ingenting mer än detta?
4. Är du blyg? som fan ...
5. Har du bra självförtroende?nej
6. Har du lätt för att bli kär? vet inte riktigt
7. Vad tycker du om folk som skryter? irriterande...

8. Är du en kille eller tjej? tjej

9. Är du homo, bi eller hetero? hetero
10. Vad heter du i mellannamn? emma
11. Vad tycker du är viktigast hos din pojk/flickvän? hm, ärlighet, & att han tycker om mig för den jag är

12. Vart går du i skola? selmalagerlöfg.
13. Trivs du där?
jadå
14. Har du fräknar? eh nej

2010 01 01

Då var det inte 2009 längre..

det var ett ganska blandat år med rätt mycket ångest & känslor osv. 

jag har hunnit göra en del också under detta år

* gå ut grundskolan, alltså avsluta 9,an
* varit i österrike & åkt skidor
* 30 års firande med landskrona skiclub i stöten
* träffa nytt underbart fint folk
* gå på en massa konserter
* börjat gymnasiet
*lägret i danmark med B2
* fyllt 16 år
osv


Jag ser nu fram emot 2010, på alla sätt

det känns som om detta året kommer det hända massor av trevliga saker
jag hittar kanske kärleken som jag verkligen tror på,
jag lyckas kanske bra i skolan, jag blir kanske mer nöjd med mig själv....

En del resor kommer det också bli, hoppas som in i att det blir till Dubai med kusin:)
det blir även stöten nu i april (:
hoppas folket från i fjol är med
(y)


jag har stora förväntningar på detta år!

<3

bilder från igår








RSS 2.0