citadellet

hellu!  efter ett par timmar och bråk med internet så kommer här dagens inlägg
som jag började skriva vid 4 tiden 8)


idag var vi bara på en rundvandring på citadellet i princip.
För er som inte vet så är citadellet ett ''slott'' i landskrona
och användes sist som fängelse.

Han berättade bland annat om hilda nilsson som fick sitta sin väntetid inann avrättningen på citta
för att hon hade dödat 8 barn och ätit upp dom.
Dock hängde hon sig i sin cell och än idag finns hon kvar.

Fångarna som hade cellen efter henne hade sett henne mitt i natten hängandes
i fönnstret. inte så konstigt att dom blev rädda.

han som berättade hade sett sig se både henne och killen som
blev avrättad sist innan dom tog bort det och även massa munkar som tydligen
var gråa våldnader så om vi såg nån sån skulle vi alltså springa.


HILDA. hon som spökar där nu.


nu ikväll så blev det ridning iaf. uteritten ville jag inte missa.
Skulle haft Galileo men eftersom jag inte har ridit honom
tidigare så ville jag byta med jennifer så jag tog Pluto istället.
Gick SKITBRA!
älskar att galoppera på ängarna i full fart.
de gjorde min dag!
<3


bilder kommer sen när jag fått dom av lovisa:)



haha smexbild från idag, bjuder :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0